Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
De iconische Z familie heeft er een nieuw familielid bij; maak kennis met de Z125 van Kawasaki. De nieuwe Z125 biedt vrij zicht op de technologie dankzij het unieke Sugomi design. De Z125 biedt de kenmerkende, compromisloze uitstraling waar de Z-serie om bekend staat, maar met volwassen afmetingen en een A1 motorblok van 15 pk (11kW). Daarmee is de Z125 de ideale opstap in het zo populaire naakte segment dat door de Kawasaki Z-familie wordt gedomineerd. Welkom bij de Z familie.
De Kawasaki Z125 2024 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Candy Lime Green / Metallic Spark Black (€5.599,-)
- Metallic Matte Graphenesteel Gray / Metallic Flat Spark Black (€5.699,-)
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
Boring x slag | 58|47,2 |
Cilinder inhoud | 125 |
Comp. verhouding | 11.7:1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Fuel injection: Ĝ 28 mm x 1 |
Ontsteking | |
Vermogen | 15|11|10,000 |
Max. koppel | 11,7|7,700 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | |
Verhouding | 2.833 (34/12) |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisvormige diamant frame, staal |
Vering voor | 37 mm telescopische voorvork |
Vering achter | Uni-Trak, gasgedreven schokdemper met instelbare preload |
Remmen voor | Enkele 290 mm remschijf. Remklauw: dubbele zuiger |
Remmen achter | Enkele 220mm-schijf. Remklauw: dubbele zuiger |
Voorband | 100/80-17M/C 52S |
Achterband | 130/70-17M/C 62S |
Wielbasis | 1.330 |
Lengte | 1.935 |
Breedte | 740 |
Hoogte | 1.015 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Pearl Storm Gray, Candy Lime Green / Metallic Spark Spark Black |
Beschrijving | De iconische "Z"-familie heeft een nieuw lid. Zeg maar hallo tegen de Z125 van Kawasaki. Gebouwd volgens Kawasaki`s unieke Sugomi designfilosofie maakt deze opvallende verschijning een duidelijk statement onder de Naked bikes. Het opengewerkte trellis chassis gaat naadloos over in het agressief gestylede "Z" bodywork. De A1-vriendelijke 11kW motor is geschikt voor beginnende motorrijders en zo sportief als je van een Kawasaki mag verwachten. |
Horeon Motoren is exclusief Kawasaki dealer ,We onderhouden ook Honda, Suzuki, Triumph en Yamaha.
We zijn lid van de bovag en inbouwstation van Datatool alarmsystemen.
En lid van de Focwa voor al uw schadeherstel.
Bel voor meer info 020-4972228
| Zwanenburg, Noord-Holland |
| 020-4972228 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken