| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In nieuwstaat verkerende Kawasaki Z500SE ! Deze originele Nederlandse motorfiets is afkomstig van de 1e eigenaar (gekocht als demo) en is compleet met boekje, reservesleutel, tellerrapport en de aankoopfactuur van de vorige eigenaar.
Deze Z 500 SE is voorzien van de volgende opties/accessoires:
- TFT kleuren display.
- Screen protector.
- Led knipperlichten.
- Led verlichting.
- Bluetooth.
- Versnellingsindicator.
- Dark Smoke Windscherm.
- Bellypan.
- Tankpad.
- Monoseat.
- ABS.
Fabrieksgarantie tm december 2026 en de afleverbeurt zit bij de prijs inbegrepen !
- Neem contact met ons op om een afspraak te maken, wij zijn op afspraak ook 's avonds en in het weekend beschikbaar. Wij zijn ook bereikbaar op Whatsapp.
met vriendelijke groet,
Straver Motoren
De RDW erkende motorzaak in het groene hart van Nederland
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
| Motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
| Boring x slag | 70 mm x 70 mm |
| Cilinder inhoud | 451 cc |
| Comp. verhouding | 10,3:1 |
| Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
| Brandstof toevoer | Injectie: Ø 32 mm x 2 |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 45 pk / 33 kW bij 9000 tpm |
| Max. koppel | 42 Nm bij 6,500 tpm |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 2.438 (39/16) |
| Overbrenging | Gesloten ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 14 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
| Vering voor | 41 mm telescopische voorvork |
| Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak, gasgevulde schokdemper met instelbare veervoorspanning |
| Remmen voor | Enkele semi-zwevende schijf van 310 mm. Remklauw: dubbele zuiger. |
| Remmen achter | Enkele schijf van 220 mm, remklauw: dubbele zuiger. |
| Voorband | 110/70R17M/C 54H |
| Achterband | 150/60R17M/C 66H |
| Wielbasis | 1375 mm |
| Lengte | 1995 mm |
| Breedte | 730 mm |
| Hoogte | 1120 mm |
| Zithoogte | 785 mm |
| Drooggewicht | |
| Leverbare kleuren | Metallic Flat Spark Black / Metallic Spark Black, Candy Flat Blazed Green / Metallic Matte Graphite Gray / Metallic Flat Spark Black,Metallic Flat Spark Black |
| Beschrijving | Alle ogen zijn op jou gericht wanneer je op de nieuwe Z500 stapt. Uitgerust met een krachtige451cc Parallel-Twin met Assist & Slipper clutch welke is gemonteerd in een lichtgewichtTrellis frame. Met het nieuwe Sugomi design met een full colour TFT-display enledverlichting vallen meteen op als onmiskenbare Supernaked. Door het lagerijklaargewicht en korte wielbasis zijn rijplezier en wendbaarheidgegarandeerd. Handig in de drukke steden maar nóg leuker tijdensde sportieve weekendritten waar zelfs de meestdoorgewinterde rijders verbaasd zullen worden doorzijn rijkwaliteiten. |
Wij zijn de RDW erkende motorzaak in het groene hart van Nederland en gespecialiseerd in de verkoop van gebruikte motoren. Wij beschikken over een eigen werkplaats en hebben jarenlange ervaring. U kunt bij ons niet alleen terecht voor het kopen van een motor maar ook voor reparatie, stalling, het verkopen van uw motor en voor onderdelen. Indien nodig zijn wij in de gelegenheid om uw motor op te komen halen. Neem vrijblijvend contact met ons op (wij werken uitsluitend op afspraak).
 |
Straver Motoren |
|
Lopikerweg West 115-B
Lopik
Plan de route
|
 |
06-23730354
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken