Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Vraagprijs: ??7.000
Referentienummer: 6994
- = Bedrijfsinformatie =
Andre Motors BV, 6 dagen geopend en op donderdag koopavond
woensdag en zaterdag middag gesloten vanaf 12.00 uur.
Inruil en financiering mogelijk.
Kijk op onze site onder betaalgemak voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 1-cilinder, 2-takt |
Boring x slag | 72|72 |
Cilinder inhoud | 293,2 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Nat, DDS multiplaat, Brembo hydrauliek |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting, X-Ring 5/8 x 1/4 |
Starter | electrisch/kickstart |
Tankinhoud | 9 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Chrome-molybdeen stalen centrale-buis frame |
Vering voor | |
Vering achter | WP Xplor PDS schokdemper |
Remmen voor | Schijf 260mm |
Remmen achter | Schijf 220mm |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1,482 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 960 |
Drooggewicht | 103 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Deze tweetakt met brandstofinjectie is eenvoudigweg het scherpste gereedschap in de schuur. Met een vracht koppel waar je u tegen zegt, een bovenstuk wat het maar niet opgeeft en een lichtgewicht chassis is deze extreme enduro klaar voor elke situatie. |
Nieuwe modellen, onze occasionlijst, een webshop welke wij op dit moment aan het vullen zijn met de KTM Powerparts en Powerwear artikelen en nog veel meer.
Bezoek ons regelmatig voor nieuws en speciale aanbiedingen.
Wij hopen u ook snel te mogen ontmoeten in onze showroom in Ermelo.
| Ermelo, Gelderland |
| 0341-428484 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken