 |
| Motor | 2 cilinder, 4-Takt, V 75° |
| Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
| Cilinder inhoud | 999 cc |
| Comp. verhouding | 11.5:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | Electronisch brandstofinjectie |
| Ontsteking | Keihin EMS |
| Vermogen | pk / 88 kW bij 9000 tpm |
| Max. koppel | 100 Nm bij 7000 tpm |
| Koppeling | Meervoudige oliebadkoppeling, hydr. bediening |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwschakel |
| Verhouding | |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 18.5 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Chroom-molybdeen, gemoffeld buisframe |
| Vering voor | WP USD Ø 48 mm, veerweg 135 mm |
| Vering achter | WP Monoshock, veerweg 150 mm |
| Remmen voor | 2 x Brembo vier-cilinder remklauw, 2 x remschijf Ø 320 mm |
| Remmen achter | Brembo een-cilinder zwevende remklauw, remschijf Ø 240 mm |
| Voorband | 120/70 ZR 17 |
| Achterband | 180/55 ZR 17" |
| Wielbasis | 1450 mm |
| Lengte | |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 865 mm |
| Drooggewicht | 186 kg |
| Leverbare kleuren | |
| Beschrijving | De 990 Super Duke R is zo ongeveer de felste standaardmachine die er te koop is. Bij deze machine zijn de KTM-ingenieurs tot het uiterste gegaan om binnen de wettelijke restricties tot maximale prestaties te komen: een volledig instelbare 48mm voorvork van WP, een ultralicht achtersubframe voor de mono-seat, een slechts 9 kg zwaar buizenframe van superlicht chroom-molybdeen en een stuurdemper zorgen voor extreme rondetijden. Vanuit het alledaagse leven rechtstreeks in de racerij. |