Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Royal Enfield Interceptor
De Royal Enfield Interceptor markeert de terugkeer van één van de meest geliefde klassieke motorfietsen van Royal Enfield. De Interceptor behoudt elk stukje charme en is afkomstig uit een tijd waarin alles zo goed was.
Leun achterover, adem in en laat u gaan met deze Royal Enfield. De Interceptor straalt een veelzijdige, relaxte houding uit. De ophanging is ontwikkeld voor nauwkeurig en onmiddellijk gebruik terwijl u behendig en licht blijft zitten. Het is plezier onder uw controle.
De Interceptor is aangedreven door de met lucht gekoelde olie-achtige parallel 650 Twin. Hij is geïnspireerd van de jaren ’60 met een 7-inch koplamp, dubbele klok aan de voorzijde en een gewatteerde tweezit. De smalle traanbak heeft een klassiek insigne en is afgewerkt met een Monza-achtige tankdop. Een dual cradle frame met een achterlus vormt de kern, door middel van een knik naar de originele Interceptor.
- GEBR. VAN DOORN MOTOREN.
Authorized ROYAL ENFIELD Dealer
De Royal Enfield Store van Nederland ruime voorraad en demo's.
Onze Motoren worden standaard geleverd met 10 dagen
Gratis Verzekering.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
|
Motor | lucht-/oliegekoelde parrallel twin |
Boring x slag | | |
Cilinder inhoud | 648 |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 47||4250 |
Max. koppel | 52|5250 |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12.5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | ALS stalen trellis frame |
Vering voor | Showa 41 mm upside down-voorvork met instelbare voorspanning, uitgaande demping en compressiedemping, veerweg 140 mm |
Vering achter | Twin gas geladen schokdempers |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 320 mm, Brembo radiale monoblock-remklauwen met 4 zuigers. Uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 100/90 - 18 |
Achterband | 130/70/18 |
Wielbasis | |
Lengte | 2122 |
Breedte | 744 |
Hoogte | 1024 |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: DERBI, ROYAL ENFIELD, TOMOS, YAMAHA |
Welkom bij Gebroeders Van Doorn Motoren
Wij zijn enorm trots op onze motorzaak, maar nog trotser op de motoren die er voor u klaar staan. Meer Royal Enfield's, Royal Enfield kleding, officiële accessoires, orginele onderdelen, Royal Enfield merchandise of speciale Royal Enfield producten gaat u nergens anders vinden. Hierdoor zijn we het beste adres om uw dromen over een Royal Enfield uit te laten komen.
"It"s not just a bike we sell, it's the story we have to tell" betekent bij ons oprecht "alles voor uw Royal Enfield met heel ons hart"!
| Ammerzoden, Gelderland |
| 073-5996174 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken