Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2024
Mooie Royal enfield meteor 350
(Op voorraad)
- 6 maanden garantie
- 10 dagen gratis all risk verzekering
- A2 rijbewijs
www.vos-oss.nl | 0412 66 77 22
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Enkele Cilinder, 4 takt, Twin Spark, Luchtgekoeld, Brandstofinjectie |
Boring x slag | 70 mm x 70 mm |
Cilinder inhoud | 349 cc |
Comp. verhouding | 8,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | 29mm, Constante Vacuümcarburateur |
Ontsteking | Transistorised Coil Ignition |
Vermogen | 20.2 pk / 19,8 kW bij 5,250 tpm |
Max. koppel | 28 Nm bij 4,000 tpm |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | 5 versnelling Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 13,5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Telescopisch 35mm vork |
Vering achter | Twin gas geladen schokdempers met 5-stappen instelbare voorbelasting |
Remmen voor | 7 inch lead Interne expanderende drumrem |
Remmen achter | 153mm Drum, Single Lead Interne Uitbreiding |
Voorband | 100/90 - 19 |
Achterband | 140/70 - 17 |
Wielbasis | 1,370 mm |
Lengte | 2,140 mm |
Breedte | 810 mm |
Hoogte | 1,120 mm |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | ● Royal Enfield introduceert de Meteor 350, een toonaangevende cruiser die voldoet aan de A2-norm - de Europese lancering wordt verwacht in het tweede kwartaal van 2021



● Een gezamenlijke ontwikkeling van de twee ultramoderne Royal Enfield Technology Centres in Bruntingthorpe (VK) en Chennai (India)



● Compleet nieuwe ontwikkeling - van het ontwerp tot de moderne motor tot het frame - terwijl de geschiedenis van Royal Enfield wordt voortgezet



● Verkrijgbaar in 7 kleuren en 3 verschillende varianten: Fireball, Stellar en Supernova



● Nieuw Royal Enfield TBT (turn-by-turn) navigatiesysteem voor routebegeleiding in realtime op basis van Google Maps



● Verkrijgbaar met een breed scala aan originele motoraccessoires die exclusief zijn ontworpen en ontwikkeld voor de nieuwe Meteor 350



De Meteor 350 erft een Royal Enfield-icoon uit de jaren 50. De Meteor, gepresenteerd in 1952, was binnen de familie Royal Enfield al een zeer geprezen toermotorfiets, die zijn goede reputatie gedurende vele kilometers en lange tijd heeft bewezen. De nieuwe Easy Cruiser Meteor 350 brengt de speciale kenmerken van zijn voorganger over naar de moderne tijd.



De Meteor 350 is gericht op een breed scala aan klanten - of het nu vrouwen of mannen zijn, van pendelaars tot liefhebbers van weekendtrips tot degenen die terugkeren naar de sport, studenten, beginners en ervaren motorrijders. Dit maakt de Meteor 350 tot een veelzijdige motorfiets die bij uitstek geschikt is voor zowel het verkennen van de stad als voor lange tochten.



 “De Meteor 350 is een geavanceerde, gebruiksvriendelijke en betaalbare makkelijke cruiser; een heerlijke combinatie van klassieke cruiser en moderne technologie. We wilden een motorfiets bouwen die een geweldige cruise-ervaring kon bieden, ongeacht de ervaring van de rijder. De Meteor 350 is hier precies wat voor: casual, zeer comfortabel met uitstekende ergonomie, aangenaam om mee te toeren, maar ook ideaal voor het dagelijkse stadsverkeer. De soevereiniteit van de motorfiets, het wendbare rijgedrag en de veilige remmen met ABS zorgen voor een onvergelijkbare rijervaring. Elke Meteor is voorzien van een praktische turn-by-turn navigatiemodule (Royal Enfield TBT) die te koppelen is aan de Royal Enfield app. Om navigatie eenvoudig en intuïtief te maken, we hebben veel tijd en moeite geïnvesteerd en Google Maps geïntegreerd. De module geeft alle informatie duidelijk in één oogopslag weer en is de ideale ondersteuning tijdens het rijden: hij is onopvallend, leidt niet af van het verkeer en is daarom het beste navigatiehulpmiddel voor motorfietsen. Al met al is de Meteor 350 een allround, goed doordachte en tegelijkertijd zeer elegante motorfiets ”, aldusSiddhartha Lal, algemeen directeur Eicher Motors Ltd. de lancering.



Met het oog op de lancering van de Meteor 350 op de Europese markt in het 2e kwartaal van 2021, zei Arun Gopal, Head of Business Markets EMEA Royal Enfield: “Een van de kerndoelen van Royal Enfield is om zoveel mogelijk mensen aan het motorrijden te helpen - en dit is precies waar we onze fietsen als essentieel beschouwen. De lancering van de Meteor 350 versterkt onze reputatie als fabrikant van motorfietsen die aantrekkelijk, betaalbaar en toegankelijk zijn voor een groot deel van de bevolking. De Meteor 350 is een motorfiets die beantwoordt aan de behoeften van zijn doelmarkt in een tijd waarin individueel rijden en reizen noodzakelijker en aantrekkelijker is dan ooit. In een tijd waarin mensen motorrijden herontdekken, geloven we dat Royal Enfield het juiste antwoord heeft gegeven. " |
| Dealerschappen: CAN-AM, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM |
Vos Oss Motoren, verkoop en onderhoud van motoren en scooters. Wij zijn erkend motordealer van: Kawasaki, KTM, Can-Am, Husqvarna en nog een aantal scooter merken.
Onze monteurs zijn gespecialiseerd in hun werk en helpen u graag!
Voor meer informatie gaat u naar: www.vos-oss.nl
 | Oss, Noord-Brabant |
 | 0412-667722 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken