Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Triumph Tiger 1050 ABS – Oranje – 85.094 km – Rijk uitgerust en perfect onderhouden
Ben je op zoek naar een sportieve, comfortabele en betrouwbare motor voor zowel dagelijkse ritten als lange toertochten? Dan is deze Triumph Tiger 1050 ABS absoluut het overwegen waard. Deze motor combineert kracht, stijl en uitrusting in één uniek pakket. De opvallende oranje kleur, gecombineerd met de vele hoogwaardige accessoires, maakt dit een motor die opvalt én presteert.
Met een kilometerstand van 85.094 km is deze Tiger nog in uitstekende staat. De motor is sinds 2014 aantoonbaar bij ons in onderhoud, wat garant staat voor een goed onderhouden en betrouwbare machine. Bij verkoop krijgt de motor bovendien een volledige afleverbeurt, geheel gratis. Uiteraard zijn er gebruikssporen aanwezig.
✅
Uitgebreide uitrusting:
Deze Triumph is voorzien van een indrukwekkende lijst aan accessoires en upgrades:
-
ABS remsysteem voor extra veiligheid
-
Hyperpro progressieve voorvork en Hyperpro instelbare Racing schokdemper voor verbeterd rijcomfort en optimale wegligging
-
SC Project uitlaatdemper met db-killer voor een sportief geluid en uitstraling
-
Middenbok: ideaal bij wegzetten en schoonmaken
-
Originele Triumph kofferset in kleur van de motor – perfect passend en ruim
-
Special paint op de velgen, bellypan, hugger en radiator covers – uniek uiterlijk
-
Double Tronics LED koplampen voor krachtige verlichting
-
MRA flip-up windscherm voor betere windbescherming
-
OSCO kettingsmeersysteem – onderhoudsvriendelijk
-
CNC zwart Triumph remvloeistofreservoir – stijlvol en functioneel
📚
Documentatie & historie:
âš ï¸
Belangrijke opmerking:
Deze motor wordt verkocht op consignatiebasis, wat betekent dat het consumentenrecht met bijbehorende garantie niet van toepassing is. Uiteraard is de staat van de motor transparant en krijgt deze een volledige afleverbeurt bij verkoop.
Wim en Kevin Zielman
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
Cilinder inhoud | 1050 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 113 pk / 83 kW bij 9400 tpm |
Max. koppel | 98 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
Remmen voor | Twin 320mm floating discs, Nissin 4 piston radial calipers (ABS model availabe) |
Remmen achter | Single 255mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1510 mm |
Lengte | 2110 mm |
Breedte | 840 mm |
Hoogte | 1320 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 228 kg |
Leverbare kleuren | Jet Black, Fusion White |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: ROYAL ENFIELD, BENELLI |
Geachte Motorrijder.
Met een geheel nieuw professioneel uitgeruste werkplaats van 100 vierkante meter en een zeer uitgebreide showroom van 300 vierkante meter staan wij volledig voor u klaar.
Bij Motor Service Hoofddorp begrijpen wij als geen ander dat plezierig motorrijden samengaat met een exclusieve motor die voor u volledig voldoet aan al uw wensen en behoeften.
Wij verzorgen dit geheel voor u, op uw specifieke wensen.
Wij zijn namelijk zelf liefhebber, ons bedrijf is uit passie geboren.
 | Hoofddorp, Zuid-Holland |
 | 023-5830335 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken