| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Gewoon een erg leuke en complete Tiger 800 . Deze motorfiets wordt nog gepoetst. ABS, valbeugel, LED mistlampen, verhoogd windscherm, boordcomputer, handkappen, middenbok en een set koffers .
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
| Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
| Cilinder inhoud | 800 cc |
| Comp. verhouding | |
| Kleppen | DOHC |
| Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9300 tpm |
| Max. koppel | 79 Nm bij 7850 tpm |
| Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | X ring ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 19 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | optie |
| Frame | Aluminium beam twin spar |
| Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
| Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
| Remmen voor | 308 mm zwevende remschijven |
| Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
| Voorband | 120/70 ZR 17 |
| Achterband | 180/55 ZR 17 |
| Wielbasis | 1545 mm |
| Lengte | 2215 mm |
| Breedte | 865 mm |
| Hoogte | 1390 mm |
| Zithoogte | 845 mm |
| Drooggewicht | 215 kg |
| Leverbare kleuren | Zwart,Oranje,Wit |
| Beschrijving | Stevig. Ruig. Duurzaam. Houdt van de open weg, maar vindt ook ruig terrein niet te versmaden. De motorfiets die alles aankan, de Tiger 800 XC, is de nieuwe maatstaf in de klasse Adventure bikes. Met zijn grote wielen en lange ophanging maakt de Tiger 800 XC graag zijn poten vuil. Het avontuur kan van start gaan.



De Tiger 800 XC is voorbereid op het zwaarst denkbare werk. Snelwegen zijn voor hem net zo makkelijk te nemen als smalle kronkelweggetjes. De 800 cc driecilindermotor zet een nieuwe norm neer in de klasse van Adventure-motoren, met een soepel, royaal koppel bij lage toerentallen voor grote nauwkeurigheid op ruw terrein, gecombineerd met een meer dan toereikend top-end vermogen voor relaxte cruiseritten op hogere snelheid.

Met het ongepolijste stalen frame en lange ophanging is de Tiger 800 XC ideaal geschikt voor het ruigere werk, met een scala aan optionele accessoires voor degenen die meer tijd van het asfalt af doorbrengen dan erop.

De hoge specificatie omvat een in de fabriek gemonteerde immobilisator, verstelbare 45 mm upside down voorvork, verstelbaar bestuurderszadel en handbescherming. Het verstelbare, taps toelopende stuur voegt extra klasse en duurzaamheid aan de Tiger 800 XC toe voor ritten over ruw terrein, terwijl het optionele antiblokkeerremsysteem tijdens terreinritten kan worden uitgeschakeld. |
Het pand van Stella motoren in Apeldoorn (Hommel 9) is een waar paradijs voor motorrijders. Hier vind je voornamelijk reeds gebruikte motorfietsen van tussen de 3.000 en 10.000 euro. Oftewel: een motorfiets voor elk budget!
Alles onder één dak
Aanschouw de mooiste motorfietsen, snuffel tussen de beste accessoires en boek een indrukwekkende training en/of motorreis. En dat alles onder één dak! Hoe dit mogelijk is? Simpel: ook BERRT en Touratech Nederland hebben zich in ons pand gevestigd.
 |
Stella Motoren |
|
Hommel 9
Apeldoorn
Plan de route
|
 |
055-3032254
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets
te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW ,
die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide,
waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken