 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 74|61,9 |
Cilinder inhoud | 800 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70|9300 |
Max. koppel | 79|7850 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
Remmen voor | 308 mm zwevende remschijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1545 |
Lengte | 2215 |
Breedte | 865 |
Hoogte | 1390 |
Zithoogte | 845 |
Drooggewicht | 215 |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Matt Khaki Green, Crystal White |
Beschrijving | Een avontuur is meer dan de weg die je aflegt. Het gaat om de verhalen waarmee je terug komt en de mooie herinneringen die je er aan over houdt. Op de Tiger 800 XR zullen dit er meer dan genoeg zijn.
Zijn gegoten velgen, 19 inch voorwiel, hydraulisch verstelbare Showa monoshock vering en koppelrijke 95pk sterke 800cc driecilinder maken de XR de ideale partner voor zowel de lange avonturen op de weg en in het dagelijks verkeer. Standaard is de XR uitgerust met Ride-by-wire voor meer gevoel en een betere gas response, een bijkomend voordeel hiervan is het verlaagde verbruik. Naast het Ride-by-wire systeem is ook de tractiecontrole standaard net als het in-en uitschakelbare ABS. Deze nieuwe technieken in combinatie met de souplesse van de Triumph driecilinder en comfortabele zithouding zorgen voor dat je kunt genieten van alles wat de dag brengt.
|