Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer mooie Yamaha BT 1100 Bulldog van 2002 met 36166 kilometer.
Motor staat klaar voor het seizoen, nieuwe accu, olie en filter, bougies luchtfilter en de startkoppeling is vervangen.
Prijs 3500 euro
Geopend op afspraak.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoelde viertakt 75° v-twin |
Boring x slag | 95 mm x 95 mm |
Cilinder inhoud | 1063 cc |
Comp. verhouding | 8,3 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | carburatie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 65 pk / 47,8 kW bij 5.500 tpm |
Max. koppel | 88,3 Nm bij 4.500 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 180 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen brugframe |
Vering voor | qua veervoorspanning instelbare 43 mm telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 113 mm. |
Remmen voor | dubbele 298 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 267 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 170/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1.530 mm |
Lengte | 2.200 mm |
Breedte | 800 mm |
Hoogte | 1.140 mm |
Zithoogte | 812 mm |
Drooggewicht | 233 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het motorblok van deze BT 1100 Bulldog is afgeleid vanhet XVS 1100 blok. Het levert iets meer vermogen en maakt van deze Bulldog een prettig sturende motorfiets zonder overdreven prestaties. leverbare kleuren midnight blue, midnight blue stone en anvil red. |
VAN JE PASSIE JE BEROEP MAKEN!
De passie voor motorrijden en sleutelen aan motoren begon bij mij op mijn veertiende. Natuurlijk begon ik met het sleutelen aan brommers, maar al gauw maakte ik de overstap naar motoren. Nu, ruim twintig jaar later, mag ik me gerust specialist noemen op het gebied van het herstellen en opknappen van tweedehands motoren. Zo is mijn bedrijf RV Betaalbare Motoren ontstaan. Een specialisme, geboren uit een hobby en een passie. Ben je op zoek naar een 2e hands motor die weer volledig ok is? RV Betaalbare Motoren is jouw partner. Zeker als je op zoek bent naar een topklasse motor die ook nog betaalbaar is.
DE WERKWIJZE VAN RV BETAALBARE MOTOREN
RV Betaalbare Motoren is al vanaf 2011 als bedrijf operationeel. Onze bezigheid is het inkopen verkopen van motoren van voornamelijk van Japanse makelij. Daarnaast verhandelen we ook regelmatig motoren van Italiaanse origine, zoals Ducati, Benelli of Moto Morini. Wij zien het als een uitdaging om zeker de youngtimers helemaal op te waarderen en de eigenaar nog zoveel mogelijk rijplezier te gunnen. En wat prijs betreft, onze bedrijfsnaam zegt het al: ze zijn altijd betaalbaar.
RV BETAALBARE MOTOREN MAAKT DUIDELIJKE KEUZES
Omdat RV Betaalbare Motoren geen behoefte heeft om te investeren in veel personeel of een grote showroom, kunnen we onze prijzen schappelijk en realistisch houden. Als je op zoek bent naar een goedkope tweedehands motor, krijg je van ons een eerlijk advies en een zeer concurrerend aanbod. Je begrijpt natuurlijk wel dat een eigenaar van een bedrijf die zelf sleutelt en een passie voor motoren heeft, hierover niet uitgepraat raakt. Weet je nog niet welke motor bij je past? Maak dan vrijblijvend een afspraak. Je bent altijd welkom, je krijgt van ons een persoonlijk advies en we weten eigenlijk al zeker dat we je een uitstekend aanbod kunnen doen.
 |
RV Betaalbare Motoren |
|
Lijtweg 56
Bergen
Plan de route
|
 |
06-23228655
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken