Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
In perfecte en complete staat. Dus ook de elektronische vering. Nieuwe model met 6 versnellingen
- Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder |
Boring x slag | 79|66,2 |
Cilinder inhoud | 1,298 |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 146,2|107,5|8,000 |
Max. koppel | 138|7,000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Costant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Aandrijfas |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium, vloerdelen, Diamantvormig |
Vering voor | Upside-down voorvork, Ø 48 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem) |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 282 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,545 |
Lengte | 2,230 |
Breedte | 750 |
Hoogte | 1,325/1,455 |
Zithoogte | 805/825 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Matt Silver, Tech Graphite |
Beschrijving | Dankzij de elektronisch verstelbare wielophanging en een upside-down voorvork biedt de FJR1300AE superieure rijeigenschappen. De nieuwe transmissie met 6 versnellingen staat garant voor een snellere acceleratie en hoge kruissnelheid met buitengewoon comfort, en de nieuwe Assist en Slipper Clutch (A&S) zorgt voor soepeler terugschakelen.
De geavanceerde wielophanging is volledig instelbaar en geschikt voor hoge prestaties bij verschillende weggesteldheden en belading. Er kan worden gekozen uit vier hoofd- en drie dempinginstellingen, waardoor de FJR1300AE altijd over de optimale afstemming en de beste rijeigenschappen beschikt, ongeacht de omstandigheden.
Deze dynamische Sports Tourer is vóór en achter voorzien van LED verlichting, waarbij de koplampen zelfs afhankelijk van de dwarshellingshoek worden versteld, en brengt u binnen de kortst mogelijke tijd op de plaats van bestemming. |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
| Scharnegoutum, Friesland |
| 0515-785285 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken