Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Zeer mooie Yamaha SCR 950 van het bouwjaar 2020 en met een kilometerstand van 2.451 km.
+ 10 dagen gratis verzekering via ons bij Zelfverzekerd Motorrijden.
+ Inruil en financiering mogelijk.
Bij eventuele vragen kunt u het beste
even bellen met: 0629049930 / 033 2853828
Brouwer Motorsport is al jaren actief in de motorwereld. In onze grote showroom vind je alles voor de motorrijder. Wij hebben veel jonge gebruikte motoren. ook staan er bij ons meerdere oldtimer motoren en bromfietsen. naast motoren hebben wij ook een grote kleding outlet hier vind u ook nieuwe collecties voor outlet prijzen.
Wij verwelkomen u graag bij ons in de showroom!
Met vriendelijke groet,
Team Brouwer Motorsport
Hierbij onze openingstijden:
Ma: 09:00 - 18:00
Di: 09:00 - 18:00
Wo: 09:00 - 18:00
Do: 09:00 - 18:00
Vr: 09:00 - 18:00
Za: 09:00 - 16:00
Buiten deze openingstijden zijn wij op afspraak geopend.
Brouwer Motorsport
Patroonstraat 3
3861 RN Nijkerk
www.brouwermotorsport.nl/
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 4-takt, Luchtgekoeld, 4-kleppen, enkel bovenliggende nokkenas, V-twin |
Boring x slag | 85|83 |
Cilinder inhoud | 942 |
Comp. verhouding | 9,0:1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 52,1|38,3|5,500 |
Max. koppel | 79,5|3,000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen, Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ø 41 mm, veerweg 135 mm |
Vering achter | Achterbrug, veerweg 110 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele zwevende wave design remschijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 298 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H (Tubeless) |
Achterband | 150/80B16M/C 71H (Tubeless) |
Wielbasis | 1.575 |
Lengte | 2.255 |
Breedte | 895 |
Hoogte | 1.170 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Yamaha Black, Racing Red |
Beschrijving | There is a new kind of motorcycle on the block. In de jaren 60 was de street scrambler bijzonder populair onder rijders die een eenvoudige, stijlvolle en stoere motorfiets wilden. Deze motorfietsen zijn typische vertegenwoordigers van de vrije en relaxte tijdgeest van de invloedrijke jaren 60, en dat is duidelijk herkenbaar in de SCR950.
Een motor niet alleen voor de beginnende motorrijder, maar ook voor diegene die al jaren motor rijden. Hoe dan ook, de stoere uitstraling, de natuurlijke zitpositie en het tijdloze design maken de SCR950 onweerstaanbaar. Een street scrambler, voorzien van grof profiel banden, zowel geschikt voor op de verharde weg als ook op de onverharde paden.
Met zijn in zwart afgewerkte, compacte luchtgekoelde 60 graden V-twin produceert deze een prettig pulserend vermogen en levert een zeer lineair koppel. Dit maakt van de SCR950 een geweldige allrounder die garant staat voor optimaal rijplezier. |
Uit passie voor Motorsport is Brouwer Motorsport jaren geleden opgericht. Inmiddels is Brouwer Motorsport door jarenlange ervaring gespecialiseerd in alles wat met de Motorsport te maken heeft. Tevens verzorgen wij verzekeringen voor uw motor(en) en kunnen bij een steentje bijdragen aan de financiering van de door u gewilde motor. Meer informatie hierover kunt u op deze website terugvinden, als u liever bij onze showroom langskomt ontvangen wij u graag!
Voor een technisch advies bent u bij ons aan het juiste adres. Ook beschikken wij over een gezellige kledinghoek. Kom eens op uw gemak kijken bij onze showroom in Nijkerk naar onze mooie motorkleding en accessoires. Dit alles onder het genot van een kop koffie, die uiteraard altijd vers is.
| Nijkerk, Gelderland |
| 033-2853828 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken