Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Strakke Yamaha SCR950 met slecht 11.885km. Motor is keurig onderhouden en is opstapklaar
- Inruil is mogelijk*.
Proefrit is mogelijk naar overeenstemming.
Wilt u een motor bezichtigen of een proefrit maken?
Geen probleem! Bel of mail ons voor een afspraak.
06- 205 08 505 / info@vdh-motoren.nl
*In & verkoop van nieuwe en gebruikte motoren*
*Periodiek onderhoud volgens fabrieksspecificaties
*Complexe diagnose en reparaties
*Opbouwen van accessoires en complexe componenten
*Schade afhandeling en reparaties
*Uitgebreide financierings opties*
*Inruil, proefrijden, thuis bezorgen*
*10 dagen gratis All Riskverzekering**
*Wij leveren ook nieuwe motoren*
Kijk voor nog meer zeer nette occasions op www.vdhmotoren.nl
VDH Motoren
Industrieweg 23
6651KR Druten
06-20508505
Volg ons ook op:
Instagram : @vdhmotoren
Facebook : @vdhmotoren
* Vraag naar de voorwaarden.
** Vooraf aanmelding noodzakelijk, geen aanmelding is niet verzekerd.
***Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, Luchtgekoeld, 4-kleppen, enkel bovenliggende nokkenas, V-twin |
Boring x slag | 85 mm x 85 mm |
Cilinder inhoud | 942 cc |
Comp. verhouding | 9,0:1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 52,1 pk / 38,3 kW bij 5,500 tpm |
Max. koppel | 79,5 Nm bij 3,000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen, Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ø 41 mm, veerweg 135 mm |
Vering achter | Achterbrug, veerweg 110 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele zwevende wave design remschijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 298 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H (Tubeless) |
Achterband | 150/80B16M/C 71H (Tubeless) |
Wielbasis | 1.575 mm |
Lengte | 2.255 mm |
Breedte | 895 mm |
Hoogte | 1.170 mm |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Yamaha Black, Racing Red |
Beschrijving | There is a new kind of motorcycle on the block. In de jaren 60 was de street scrambler bijzonder populair onder rijders die een eenvoudige, stijlvolle en stoere motorfiets wilden. Deze motorfietsen zijn typische vertegenwoordigers van de vrije en relaxte tijdgeest van de invloedrijke jaren 60, en dat is duidelijk herkenbaar in de SCR950.

Een motor niet alleen voor de beginnende motorrijder, maar ook voor diegene die al jaren motor rijden. Hoe dan ook, de stoere uitstraling, de natuurlijke zitpositie en het tijdloze design maken de SCR950 onweerstaanbaar. Een street scrambler, voorzien van grof profiel banden, zowel geschikt voor op de verharde weg als ook op de onverharde paden.

Met zijn in zwart afgewerkte, compacte luchtgekoelde 60 graden V-twin produceert deze een prettig pulserend vermogen en levert een zeer lineair koppel. Dit maakt van de SCR950 een geweldige allrounder die garant staat voor optimaal rijplezier. |
Welkom bij van den hatert motoren
een passievol en innovatief bedrijf dat met u meedenkt!
Door kennis i.c.m. het uitgebreide netwerk kan VDH Motoren de service verlenen waarbij de consument op 1 komt, hierbij wordt service en kwaliteit voorop gesteld.
Wij werken op afspraak buiten openingstijden voor eventueel de haal&breng service of voor het persoonlijke contact waarbij een stukje extra aandacht gewenst is.
Bij VDH Motoren kunt u terecht voor o.a. volgende diensten:
In & verkoop van nieuwe en gebruikte motoren
Periodiek onderhoud volgens fabrieksspecificaties
Complexe diagnose en reparaties
Opbouwen van accessoires en complexe componenten
Schade afhandeling en reparaties
Motorverzekering & Motorfinanciering
 | Druten, Gelderland |
 | 06 20508505 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken