Nieuwsbrief:

YAMAHA  SR 500 - 1978

Garantie: Nee
14338 Km
ROOD
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
yamaha - sr-500
OmschrijvingTechniekBetaalgemakBedrijf
DEZE SR500 STAAT BIJ
MOTORPLAZA HEERENVEEN

= Bedrijfsinformatie =

Getoonde prijs is inclusief kosten rijklaar maken.
Kosten voor tenaamstelling, einde garantie check en een volle tank €40

Welkom bij Motorplaza, de grootste BMW Motorrad dealer van het noorden.
Met vestigingen in Groningen en Heerenveen.

Altijd meer dan 400 motorfietsen op voorraad, nieuw en gebruikt, jong en oud.

U bent van harte welkom voor een kop koffie of een vrijblijvende proefrit.
Mocht u een proefrit willen maken, laat het ons weten via info@motorplaza.net.

Naast BMW repareren wij in onze werkplaats oa: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Honda, Aprilia, Ducati, KTM, Harley Davidson, Triumph of ieder ander merk.

Tevens beschikt Motorplaza over de volgende kleding merken: Alpinestars, Bering, Held, John Doe, BMW, Evolution, Buse, Dainese, Draggin, IXS, Rukka, Scott, Segura, Modeka, Daytona, Scorpion, Shark, Shoei, Schuberth, HJC, Rocc, PMJ, Nolan, Sena, Cardo, X-Lite.

Voor meer informatie kijk op onze website

Locatie Groningen
Kieler Bocht 57
9723 JA Groningen
Tel. 050 - 547 0100

Locatie Heerenveen
Mars 24
8448 CP Heerenveen
Tel. 0513 - 683 239


**Zet en drukfouten voorbehouden**





Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motorplaza
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2020 Motoroccasion