 |
| Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, 4-kleppen, dubbel bovenliggende |
| Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
| Cilinder inhoud | 689 cc |
| Comp. verhouding | 11.5:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | Gesloten Brandstofinjectie |
| Ontsteking | Electronisch |
| Vermogen | pk / 54 kW bij 9000 tpm |
| Max. koppel | 68 Nm bij 6500 tpm |
| Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 16 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Stalen ruggengraatframe, Dubbel wiegframe |
| Vering voor | upside-down vork, diameter 40 mm |
| Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem) |
| Remmen voor | Hydraulisch remsysteem, twee remschijven, Ø 282 mm |
| Remmen achter | Hydraulisch remsysteem, enkele remschijf, Ø 245 mm |
| Voorband | 90/90 R21 M/C 54V M+S - Spaakwielen met Pirelli Scorpion Rally STR |
| Achterband | 150/70 R18 M/C 70V M+S - Spaakwielen met Pirelli Scorpion Rally STR |
| Wielbasis | 1595 mm |
| Lengte | 2370 mm |
| Breedte | 910 mm |
| Hoogte | 1455 mm |
| Zithoogte | 875 mm |
| Drooggewicht | |
| Leverbare kleuren | Sky Blue |
| Beschrijving | Ténéré 700 Rally Edition

De originele Ténéré heeft eraan bijgedragen om Yamaha het meest succesvolle merk in de Dakar te maken, met XT-modellen waarmee 18 podiumplaatsen werden behaald in de eerste zes edities van de zwaarste race ter wereld. Het pure racing-DNA waarmee de woestijn werd bedwongen, is van generatie op generatie doorgegeven tot aan de nieuwe Yamaha Ténéré 700 Rally Edition. En dat is te zien. |