Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2021
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 80|68.6 |
Cilinder inhoud | 689 |
Comp. verhouding | 11.5 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 74.8|55.0|9,000 |
Max. koppel | 68|6.500 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork, voorweg 130 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem), veerweg 130 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø282 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø245 mm } |
Voorband | Pirelli MT60RS - 120/70 ZR 17M/C(58V) (Tubeless) |
Achterband | Pirelli MT60RS - 180/55 ZR 17M/C(73V) (Tubeless) |
Wielbasis | 1.405 |
Lengte | 2.075 |
Breedte | 820 |
Hoogte | 1.130 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Tech Black |
Beschrijving | Eind jaren zeventig veroorzaakte Yamaha met de XT500 een ware revolutie in de motorwereld. Dankzij het lichte, eenvoudige ontwerp en het grote rijplezier werd het model meteen een bestseller. De legendarische status van de XT is nog altijd springlevend.
De nieuwe XSR700 XTribute is voorzien van een iconisch kleurenschema en heeft een exclusieve scrambler uitrusting. Als zodanig brengt dit nieuwe model een eerbetoon aan de originele XT en combineert het alle sensationele en plezierige eigenschappen die u zoekt in een motor.
Speciale, aan de XT ontleende kenmerken zijn onder meer het vlakke zadel en de dikke voetsteunen, evenals het off-road stuur en de voorvorkhoezen die het tijdloze scrambler-design complementeren. Dankzij de 689cc-tweecilinder en het lichtgewicht chassis heeft de nieuwe XSR700 XTribute het vermogen en de technologie om diepe indruk te maken. |
| Dealerschappen: AGM, HONDA, KAWASAKI, MOTO GUZZI, PIAGGIO, SUZUKI, VESPA, YAMAHA |
Een tevreden klant is vaste klant, dat is het motto van MotoPort Echt. En dat die instelling vruchten afwerpt, heeft het bedrijf van familie Vos haar meer dan dertig jarig bestaan ruimschoots bewezen! Want in die tijd is de motorzaak uitgegroeid tot een regelrechte megastore. Behalve een ruime selectie nieuwe motoren van de vier Japanse motormerken biedt de showroom aan de Edisonweg 33 een enorm aanbod occasions, dat doorgaans tussen de 400 en 500 exemplaren telt! Daarnaast heeft MotoPort Echt ook een riante kledingafdeling, waarin de helmen van BAYARD naast de kleding van KUSHITANI, DANE en DIFI een prominente plaats innemen. En natuurlijk word je daar vakkundig begeleid bij je keuze: “We verkopen niet, we geven advies”, aldus Kenny Vos. Bij MotoPort Echt gaat het dan ook niet om een snelle verkoop, men stelt er een eer in om elke klant op de voor hem of haar juiste motor weg te laten gaan. Desgewenst kun je er ook een passende financiering of gunstige verzekering voor afsluiten. Want dat is het voordeel van MotoPort concept, alles wat je als motorrijder nodig hebt vind je onder één dak. Combineer dat met de klantvriendelijke benadering en de goede service van de familie Vos, dan weet je dat je bij MotoPort Echt aan het juiste adres bent!
 | Echt, Limburg |
 | 0475-485300 |
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets
te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW ,
die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide,
waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken