Nieuwsbrief:

Evenementen overzicht

17 Mei
2024
 

Adrenaline, snelheid en avontuur voor Yamaha-rijders en -fans
Er zijn weinig motorfabrikanten die zo’n veelzijdig productgamma hebben als Yamaha. Zowel op de weg als op het circuit en in het adventure-segment behoort Yamaha tot de bestverkopende merken van de Benelux. En al die verschillende Yamaha-werelden komen ook in 2024 weer samen tijdens de Yamaha Experience Days. Of je nu een tourer, een circuitracer of een offroad avonturier bent, tijdens de Yamaha Experience Days vind je adrenaline, snelheid, avontuur en nog heel veel meer.  Dit jaar vinden de Yamaha Experience Days plaats op 3 mei op Circuit Jules Tacheny in het Belgische Mettet, en op 17 mei op TT Circuit Assen. Je kiest een wereld waaraan je wilt deelnemen, meldt je aan voor een tijdslot en komt op 3 of 17 mei genieten van al het moois dat Yamaha te bieden heeft.  Welke wereld kies jij? Ben je geïnteresseerd in touring en straatmotoren, dan kies je ROAD. Je meldt je daarmee aan voor de Yamaha Demo Ride tour. Tijdens de Yamaha Experience Days staat de indrukwekkende Yamaha Demo Ride truck vol met nieuwe en bestaande modellen, die jij tijdens een 45 minuten durende proefrit in de omgeving van het circuit helemaal gratis kunt ervaren.  Ténéré Tour of eBike Experience Zijn offroad avonturen meer jouw ding, dan kies je OFFROAD. Daarmee meld je je aan voor de Ténéré Tour of de eBike Experience. De Ténéré Tour is een speciale offroad-route waarmee je de eindeloze mogelijkheden van de verschillende Ténéré 700-modellen kunt ervaren. Op de Ténéré 700 van jouw keuze rijd je onder begeleiding van een team van professionals een uitdagende proefrit over verharde en onverharde ondergrond in de omgeving van het circuit. Ook deze proefrit is gratis en duurt ongeveer 45 minuten.  Wil je de kick van eBikes ervaren, dan kies je de eBike Experience. Op en rond het circuit is een opwindende route uitgezet, over verschillende ondergronden en met verschillende rijomstandigheden. Zo ontdek je de vrijheid van grenzeloos elektrisch fietsplezier, eveneens helemaal kosteloos. Yamaha Track Days Ben je meer een racer, dan kies je CIRCUIT. Daarmee kies je voor een Yamaha Track Day op je eigen Yamaha. Of je nu een ervaren rijder bent of gewoon een keer de sensatie van het circuit wilt ervaren, de Track Day ervaring biedt jou de ultieme kans om op een veilige manier en onder professionele begeleiding met jouw Yamaha het circuit op te gaan. In Mettet wordt deze dag georganiseerd in samenwerking met de Mertens Riding School en bedragen de kosten €135, inclusief een gratis lunch. De Track Day in Assen wordt georganiseerd in samenwerking met CRT Holland. Die dag kost €265, inclusief een gratis lunch. Vol is vol, dus wacht niet te lang De vorige edities van de Yamaha Experience Days waren doorslaande successen en ook dit jaar worden er veel bezoekers en deelnemers verwacht. Wacht dus niet met het boeken van jouw tijdslot, want vol is echt vol. Kijk voor het volledige programma, de tijden en de voorwaarden op www.yamaha-experience-days.nl   >

Evenement
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2024 Motoroccasion