Nieuwsbrief:

BMW  K 1 - 1992

Bouwjaar:
1992
Kleur:
Koenigsblau/geel
Vermogen:
74 kW
Teller:
44.363 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
MotorGarantie 3 maanden
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
bmw - k-1
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
De presentatie van de spectaculaire BMW K 1 op de Internationale Fiets- en Motorfietsbeurs (IFMA) in 1988 leidde tot controversiële discussies.(die nog steeds lopen) De aanleiding voor dit verhitte debat was het aerodynamische ‘carrosserie’-concept, dat tot in het kleinste detail was verfijnd met een kuip vanaf het voorwiel, die bijna volledig was afgeschermd tot aan de achterkant met een passagierszadelhoes. Om ervoor te zorgen dat het geavanceerde aerodynamische ontwerp niet door klanten kon worden gewijzigd en aangetast, had BMW zelfs twee kleine opbergvakken in de achterkuip geïntegreerd, waardoor het onmogelijk was om zijkoffers te bevestigen. De meeste designcritici richtten hun aandacht op de kuip rond het voorwiel, die een gestroomlijnde overgang van de luchtstroom naar de aansluitende kuip creëerde, en op de grote rechthoekige koplampen. De beloning voor de inspanningen die in het ontwerp waren gestoken, was een sensationeel lage luchtweerstandscoëfficiënt (cW) van 0,36 - 0,38, afhankelijk van de lengte van de berijder. Dit was uniek in het segment van de sportieve toerfietsen, en zelfs meer gestroomlijnde supersportmotoren haalden dit cijfer niet. Dankzij het perfecte aerodynamische ontwerp haalde de K1 een topsnelheid van 240 km/u, gemeten door het motorblad “Motorrad” met een lichtbarrière, waardoor de machine de titel kreeg van snelste 100 pk-serie motorfiets van zijn tijd.

BMW had de eerste vierkleppencilinderkop voor de viercilinder lijnmotor ontwikkeld als technisch hoogtepunt in de motorfietsgeschiedenis van BMW om de benodigde 100 pk te garanderen. De K1 was ook uitgerust met de eerste gecombineerde digitale ontstekings- en injectie-elektronica van die tijd in de serieproductie van motorfietsen. Het geavanceerde “Motronic”-systeem was een voorwaarde voor de volledig geregelde driewegkatalysator die BMW vervolgens als eerste motorfietsfabrikant ter wereld leverde.

Kortom, het BMW Motorrad icoon van de jaren '80 en '90 dat nu voor een mooie prijs de jouwe kan zijn.

Wij leveren al onze motorfietsen af met een controlebeurt zodat u gelijk zorgeloos kan rijden met uw nieuwe motor. Hiernaast geniet u ook van 3 maanden complete garantie. Inruil van uw huidige motorfiets of financiering is steeds mogelijk en meer info kan u op onze site terugvinden. Contacteer ons gerust om geheel vrijblijvend een proefrit te maken of u kan altijd bij ons terecht van dinsdag t/m vrijdag tussen 9u-18u en zaterdag van 9u-16u.
  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
De Knalpot
Haltestraat 55
Rilland
Plan de route
0113-552298
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: VICTORY in 2005 - Victory bleef zijn model lineup uitbreiden met in 2005 de introductie van de Hammer, een muscle cruiser met een 250 mm achterband en het Freedom 100/6 motorblok. Het begint ook met het aanbieden van de de black-out behandeling voor haar cruiser motorfietsen met onder andere de styling op de Vegas 8-Ball.
© 2000 - 2025 Motoroccasion