 |
| Motor | 4-cilinder lijnmotor |
| Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
| Cilinder inhoud | 1157 cc |
| Comp. verhouding | 13:1 |
| Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
| Brandstof toevoer | electronische injectie |
| Ontsteking | electronisch |
| Vermogen | 167 pk / 130 kW bij 8250 tpm |
| Max. koppel | 130 Nm bij 8250 tpm |
| Koppeling | meervoudige natte platen |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 19 liter |
| Topsnelheid | > 200 km/u |
| ABS | ja |
| Frame | Composiet aluminium frame met IHU persprofielen en gietdelen |
| Vering voor | BMW duolever, veerweg 115 mm |
| Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 135 mm |
| Remmen voor | Dubbele schijfrem van 320 mm doorsnede |
| Remmen achter | Enkele schijfrem van 265 mm doorsnede |
| Voorband | 120/70 ZR 17 |
| Achterband | 190/50 ZR 17 |
| Wielbasis | 1571 mm |
| Lengte | 2282 mm |
| Breedte | 905 (incl spiegels) mm |
| Hoogte | 1.211 mm |
| Zithoogte | 770 mm |
| Drooggewicht | 248 kg |
| Leverbare kleuren | Nachtschwarz Uni, Weisaluminium Metallic Matt, Titansilber Metallic Cosmicblue/Metallic Nachtschwarz Uni |
| Beschrijving | De meest opwindende machine die ooit bij BMW Motorrad van de band liep … Goed voor een indringende ervaring. Dat komt door zijn unieke bundeling van technologie, power en design. De high end viercilinder met 16-kleppen staat model voor de laatste stand der techniek: 167 pk - van 0 naar 100 km/h in 2,8 seconden en met 130 Nm in 7,1 seconden van 60 naar 140 km/h … Met zijn lage zwaartepunt, zijn enorme kantelhoek en uitstekende ergonomie zet hij zijn indrukwekkende vermogen goed op het asfalt ... |