Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze motor stat in de vestiging Almere
- inruil / financiering mogelijk
- Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
- de motor staat in de vestiging Deventer
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4 cilinder V4 |
Boring x slag | 72|48 |
Cilinder inhoud | 782 |
Comp. verhouding | 11.6:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder DOHC |
Brandstof toevoer | Electronische injectie PGM-FI |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 102|75|10.000 |
Max. koppel | 72.8|9500 |
Koppeling | Natte meerplaten |
Versnellingsbak | 6 versnellingsbak |
Verhouding | 37/13 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium twinspar |
Vering voor | 43 mm upside-down |
Vering achter | Pro link |
Remmen voor | 296 mm zwevende schijven |
Remmen achter | 256 mm hydraulisch |
Voorband | 120/70/17 |
Achterband | 180-55-17 |
Wielbasis | 1464 |
Lengte | 2130 |
Breedte | 799 |
Hoogte | 1243 |
Zithoogte | 816 |
Drooggewicht | 240 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De Crossrunner moet volgens Honda het beste van twee segmenten combineren; de wendbaarheid en opwindende houding van een sportieve naked met de ontspannen rechtop zithouding en stoere uitstraling van een allroad. Honda claimt dat de Crossrunner mix meer dan dat is en dat de fiets een opwindende rijervaring bied zowel bij de dagelijkse korte (stads)tripjes alsmede lange afstanden.
|
 | Deventer, Overijssel |
 | 0570-656006 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken