| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2021
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
| Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
| Cilinder inhoud | 1200 cc |
| Comp. verhouding | 11.0:1 |
| Kleppen | 12 kleppen |
| Brandstof toevoer | multipoint sequentiële elektronische brandstofinjectie |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 97 pk / 72 kW bij 7650 tpm |
| Max. koppel | 112 Nm bij 4950 tpm |
| Koppeling | Natte platenkoppeling met slip-assist |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen met Triumph Shift Assist |
| Verhouding | |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 17.4 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Voorzijde - twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde - tweedelig hogedruk-spuitgietwerk |
| Vering voor | Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork, big piston vork (BPF), instelbare compressie, rebound en preload. |
| Vering achter | Ohlins STX40 met volledig instelbaar piggyback reservoir RSU |
| Remmen voor | Dubbelle 310 mm zwevende schijven, Brembo M50 4-zuigerige radiaal monobloc klauwen |
| Remmen achter | Enkele 220 mm schijf, Brembo eenzuigerige remklauw, uitschakelbaar ABS |
| Voorband | 120/70 ZR17 |
| Achterband | 180/55 ZR17 |
| Wielbasis | 1405 mm |
| Lengte | |
| Breedte | 775 mm |
| Hoogte | 1085 mm |
| Zithoogte | 825 mm |
| Drooggewicht | 166 kg |
| Leverbare kleuren | zwartgeel, grijsrood |
| Beschrijving | DE NIEUWE STREET TWIN

Betere prestaties, mooier uiterlijk en nog leuker om te rijden; alles aan de nieuwe Street Twin is ontworpen om optimaal te genieten. Als een belangrijke stap voorwaarts voor de meest succesvolle custom klassieker van Triumph, biedt deze nieuwe generatie meer koppelrijke Bonneville-kracht, hoger gespecificeerde apparatuur voor meer controle en comfort, nieuwe eersteklas technologie en nog veel meer premium stijl. Daarnaast zijn er veel aanpassingen mogelijk voor rijders die iets willen toevoegen aan het authentieke karakter van een moderne klassieker die wereldberoemd is vanwege zijn toegankelijke all-round prestaties, bruikbaarheid, rijgevoel en tijdloze iconische stijl.

 |
Triumph Motorcycles Groningen is exclusief dealer voor Triumph in de regio Groningen. Wij hebben gekozen voor dit eigenzinnige Engelse merk omdat het zo goed bij ons past. Ten eerste vanwege de betrouwbaarheid en omdat ze bij Triumph de motorrijder centraal stellen. Alle Triumph's worden ontwikkeld met dezelfde missie: de rijder de best mogelijke rijervaring bezorgen. En dat is precies waar wij bij Triumph Motorcycles Groningen ook voor staan!
Kom eens langs in onze gezellige showroom en maak kennis met de prachtige modellen die Triumph te bieden heeft. Neem een kijkje in onze Triumph kleding corner of loop eens binnen bij onze werkplaats.
Graag tot ziens in Groningen
Leonard Wagenmakers
 |
Triumph Motorcycles Groningen |
|
Oeverkruid 6
Groningen
Plan de route
|
 |
050-5779199
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken