Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Triumph tiger 800 xrt
Bouwjaar 2019 met 23300km
Dealer onderhouden laatste grote beurt 21500km.
Zadel verwarming.
Handvatverwarming.
Cruisecontrole.
Handkappen en middenbok.
Mistlampen en topkoffer.
Garantie 6 maanden en inruil mogelijk.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Boring x slag | 74,05 mm x 74,05 mm |
Cilinder inhoud | 800 cc |
Comp. verhouding | 11,3:1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9.500 tpm |
Max. koppel | 79 Nm bij 8,050 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Spaceframe van stalen buizen |
Vering voor | Showa upside down-voorvork 43 mm, veerweg 180 mm |
Vering achter | Showa monoshock met hydraulisch verstelbare voorspanning, veerweg achterwiel 170 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 305 mm, Nissin zwevende tweezuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf van 255 mm, Nissin zwevende eenzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1.530 mm |
Lengte | |
Breedte | 795 mm |
Hoogte | 1.350 mm |
Zithoogte | 810 - 830 mm. Low seat version available: 760 - 780 mm mm mm |
Drooggewicht | 202 kg |
Leverbare kleuren | zwart, zilvergrijs, blauw |
Beschrijving | De nieuwe Tiger 800 XRT biedt met zijn topspecificaties nog meer functionaliteit voor zinderende avonturen op de weg, maar ook vertrouwen als u verder wilt gaan waar de weg ophoudt.



De XRT is een motorfiets die topcomfort combineert met serieus avontuur door een soepele vermogensafgifte en vertrouwenwekkende functies. Zoals u mag verwachten van het topmodel uit de reeks wordt deze motor geleverd met een Triumph 800 Triple-blok met volop respons, een lichter uitlaatsysteem, nieuw fullcolour TFT-instrumentenpaneel en schakelaarbehuizing met achtergrondverlichting, in vijf standen verstelbaar scherm, vijf rijmodi, een nieuwe rijpositie en nog veel meer functies die de nieuwe Tiger 800 XRT in alle opzichtende beste van zijn generatie maken.



De nieuwe verstelbare Showa-vering op de 19-inch voorvelg van gegoten aluminium en de Metzeler Tourance-banden zorgen samen met de geavanceerde elektronische systemen van de XRT en de verwarmde motorrijder- en passagierszadels voor compleet intuïtieve en uiterst comfortabele ritten op de weg.



Andere opvallende nieuwe eigenschappen zijn de kortere eerste versnelling voor meer tractie bij lage snelheden en een snelle respons wanneer u dat het meest nodig hebt, en ook de toonaangevende basistechnologie en functies van de Tiger met elektronische gasklepregeling en een nieuw hoogwaardig Brembo-voorremsysteem.



De nieuwe Tiger 800 XRT zorgt voor maximaal avontuur op de weg, iedere dag opnieuw. |
Is het tijd voor een andere motor, wilt u uw motor een onderhoudsbeurt geven of een reparatie laten uitvoeren?
Wij zijn van alle markten thuis!
Kijk gerust op de site wat ons actuele aanbod van motoren is, en wat wij voor motoren binnenkrijgen. Staat uw droommotor er niet bij? Neem dan evengoed contact met ons op. Wij zoeken dan de motor van uw dromen voor een mooie prijs!
Wanneer u interesse heeft in één van de motoren, maakt u dan een afspraak om een proefrit te maken of gewoon even te kijken.
Tot ziens bij Stein Motoren!
 | Anna Paulowna, Noord-Holland |
 | 06-47491484 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken