Nieuwsbrief:

Domburg Motoren


www.domburgmotoren.nl
0172-572110
 Lid BOVAG



Welkom bij Domburg Motoren. We zijn een motorzaak in Nieuwkoop. U vindt ons in het midden van de driehoek Utrecht - Amsterdam - Den Haag. Naast een ruim aanbod van occasion motorfietsen hebben we ook een eigen werkplaats voor reparaties, onderhoud, schade-herstel. Boven de winkel hebben wij een groot magazijn voorraad gebruikte onderdelen. In onze winkel hebben we ook een kledinghoek en uiteraard kunnen we ook nieuwe motoren, accesoires en onderdelen leveren. Tot ziens in onze winkel! Met vriendelijke motorgroeten, Willem Domburg
Alle motoren van Domburg Motoren
31 motoren gevonden
SUZUKI GSX 650 F ABS
SUZUKI GSX 650 F ABS
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2015, 13366 Km
YAMAHA FZ 6 FAZER S2 ABS
YAMAHA FZ 6 FAZER S2 ABS
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2007, 51742 Km
SUZUKI GSF 1250 SA
SUZUKI GSF 1250 SA
€ 5.490,- p/mnd klik hier
2010, 44191 Km
YAMAHA YZF 750 R
YAMAHA YZF 750 R
€ 1.990,- p/mnd klik hier
1996, 23549 Km
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
€ 2.490,- p/mnd klik hier
2003, 38417 Km
SUZUKI GSF 650 S BANDIT ABS
SUZUKI GSF 650 S BANDIT ABS
€ 3.790,- p/mnd klik hier
2007, 68660 Km
YAMAHA XJ 900 S DIVERSION
YAMAHA XJ 900 S DIVERSION
€ 1.990,- p/mnd klik hier
2000, 107721 Km
YAMAHA FZR 600 R
YAMAHA FZR 600 R
€ 1.790,- p/mnd klik hier
1994, 49478 Km
YAMAHA YZF R6
YAMAHA YZF R6
€ 3.790,- p/mnd klik hier
2004, 37705 Km
KAWASAKI Z 750
KAWASAKI Z 750
€ 2.290,- p/mnd klik hier
2006, 50000 Km
KAWASAKI Z 750 ABS
KAWASAKI Z 750 ABS
€ 3.490,- p/mnd klik hier
2010, 97987 Km
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
€ 3.290,- p/mnd klik hier
1998, 27341 Km
KAWASAKI ER 6 F ABS
KAWASAKI ER 6 F ABS
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2017, 11340 Km
SUZUKI GSF 1200 S BANDIT
SUZUKI GSF 1200 S BANDIT
€ 2.990,- p/mnd klik hier
2002, 65326 Km
APRILIA RSV MILLE SP
APRILIA RSV MILLE SP
€ 3.490,- p/mnd klik hier
2003, 20060 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2008, 57485 Mls
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
€ 2.490,- p/mnd klik hier
2000, 56300 Km
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
€ 2.490,- p/mnd klik hier
1998, 57622 Km
HONDA CBF 600 N ABS
HONDA CBF 600 N ABS
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2009, 44397 Km
HONDA CBF 600 S ABS
HONDA CBF 600 S ABS
€ 4.790,- p/mnd klik hier
2009, 36780 Km
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2018 Motoroccasion