Nieuwsbrief:

Gielen Motorsport

Alle motoren van Gielen Motorsport
29 motoren gevonden
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2019, 52300 Km
HONDA NC 750 D INTEGRA DCT C-ABS
HONDA NC 750 D INTEGRA DCT C-ABS
€ 4.850,- p/mnd klik hier
2017, 60000 Km
YAMAHA NIKEN GT
YAMAHA NIKEN GT
€ 8.950,- € 11.250,- p/mnd klik hier
2021, 11620 Km
DUCATI MULTISTRADA V4 S
DUCATI MULTISTRADA V4 S
€ 18.999,- p/mnd klik hier
2021, 38500 Km
DUCATI DIAVEL CARBON
DUCATI DIAVEL CARBON
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2016, 35000 Km
DUCATI SCRAMBLER SIXTY2
DUCATI SCRAMBLER SIXTY2
€ 6.500,- € 7.250,- p/mnd klik hier
2016, 8000 Km
DUCATI SCRAMBLER STREET CLASSIC
DUCATI SCRAMBLER STREET CLASSIC
€ 6.850,- € 7.250,- p/mnd klik hier
2015, 14500 Km
KTM 790 DUKE
KTM 790 DUKE
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2018, 27000 Km
TRIUMPH TIGER 1200 ALPINE EDITION
TRIUMPH TIGER 1200 ALPINE EDITION
€ 12.950,- p/mnd klik hier
2021, 93000 Km
DUCATI 996
DUCATI 996
€ 13.250,- p/mnd klik hier
2000, 36000 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 S PIKES PEAK
DUCATI MULTISTRADA 1200 S PIKES PEAK
€ 16.750,- p/mnd klik hier
2017, 18000 Km
DUCATI MULTISTRADA V4 S
DUCATI MULTISTRADA V4 S
€ 18.950,- p/mnd klik hier
2021, 18000 Km
KTM 1190 RC 8 R RED BULL EDITION
KTM 1190 RC 8 R RED BULL EDITION
€ 21.500,- p/mnd klik hier
2010, 19000 Km
DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO
DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO
€ 15.950,- p/mnd klik hier
2019, 32000 Km
DUCATI M 796
DUCATI M 796
€ 6.350,- p/mnd klik hier
2011, 39000 Km
KTM 1190 ADVENTURE R
KTM 1190 ADVENTURE R
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2014, 49000 Km
YAMAHA TMAX ABS
YAMAHA TMAX ABS
€ 5.900,- p/mnd klik hier
2013, 18894 Km
DUCATI MULTISTRADA 950
DUCATI MULTISTRADA 950
€ 10.350,- p/mnd klik hier
2018, 29000 Km
DUCATI MONSTER 821 STEALTH
DUCATI MONSTER 821 STEALTH
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2019, 54000 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 16.950,- € 17.950,- p/mnd klik hier
2023, 23000 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion