Nieuwsbrief:

Meester Motorsport

Met meer dan 15 jaar ervaring en een passie voor motoren, bieden wij een met zorg geselecteerd aanbod tweedehands motoren aan. Onze motoren zijn goed onderhouden en klaar om uw dromen waar te maken. Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel en wij beschikken over een grote kennis op het gebied van motoren. Wij bieden diverse merken en modellen aan en er komen regelmatig nieuwe occasions bij.
Alle motoren van Meester Motorsport
21 motoren gevonden
KAWASAKI Z 800 E ABS
KAWASAKI Z 800 E ABS
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2014, 42343 Km
KAWASAKI Z1000
KAWASAKI Z1000
€ 3.499,- p/mnd klik hier
2004, 71671 Km
SUZUKI SV 650 S
SUZUKI SV 650 S
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2004, 46721 Km
YAMAHA FZ 6 N FAZER
YAMAHA FZ 6 N FAZER
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2006, 49681 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2017, 42222 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 1.750,- p/mnd klik hier
1998, 59016 Km
KAWASAKI Z 750 R ABS
KAWASAKI Z 750 R ABS
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2012, 47462 Km
KAWASAKI Z 750
KAWASAKI Z 750
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2007, 63462 Km
HONDA CBR 600 F
HONDA CBR 600 F
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2002, 31933 Km
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2005, 25632 Km
BMW F 650 GS ABS
BMW F 650 GS ABS
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2013, 48310 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE 765 RS
TRIUMPH STREET TRIPLE 765 RS
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2018, 49999 Km
KAWASAKI Z 750 ABS
KAWASAKI Z 750 ABS
€ 4.450,- p/mnd klik hier
2007, 51822 Km
BUELL XB 12 X ULYSSES
BUELL XB 12 X ULYSSES
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2006, 11407 Mls
HONDA CBF 600 S ABS
HONDA CBF 600 S ABS
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2006, 35441 Km
YAMAHA XVS 650 A DRAGSTAR CLASSIC
YAMAHA XVS 650 A DRAGSTAR CLASSIC
€ 3.450,- p/mnd klik hier
1998, 30425 Km
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 6.995,- p/mnd klik hier
2014, 130775 Km
HONDA CBR 600 RR
HONDA CBR 600 RR
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2005, 29500 Km
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1994, 18686 Mls
SUZUKI SV 650 S
SUZUKI SV 650 S
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2006, 47285 Km
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2025 Motoroccasion