Nieuwsbrief:

Van Vliet Motorsport

Ruim 150 motoren op voorraad Veel betalingsmogelijkheden. Ook inruil van uw auto is bij ons bespreekbaar. Uitgebreide garantie mogelijkheden. Bekijk ons volledige aanbod. Ruime financiering mogelijkheden zowel prive als zakelijk. Zit de gewenste motor er toch niet tussen, dan kunt u ons altijd met een zoekopdracht aan het werk zetten. Bent u van plan uw motor te verkopen? Wij ruilen alles in! Ook voor de financiering van een motor kunt u bij ons terecht. Wij helpen u graag!
Alle motoren van Van Vliet Motorsport
120 motoren gevonden
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.990,- € 9.190,- p/mnd klik hier
2017, 18694 Km
APRILIA RSV MILLE
APRILIA RSV MILLE
€ 2.990,- € 3.490,- p/mnd klik hier
1998, 46623 Km
TRIUMPH TIGER 1200 GT EXPLORER
TRIUMPH TIGER 1200 GT EXPLORER
€ 22.490,- p/mnd klik hier
2024, 5088 Km
BMW R 1200 GS ABS-ASC-ESA
BMW R 1200 GS ABS-ASC-ESA
€ 12.990,- p/mnd klik hier
2013, 39814 Km
APRILIA PEGASO 650
APRILIA PEGASO 650
€ 2.990,- p/mnd klik hier
2001, 19472 Km
APRILIA TUONO V4
APRILIA TUONO V4
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2011, 35085 Km
BENELLI 502 C
BENELLI 502 C
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2020, 12291 Km
BENELLI LEONCINO 500
BENELLI LEONCINO 500
€ 4.990,- € 5.490,- p/mnd klik hier
2020, 14830 Km
APRILIA SHIVER 900
APRILIA SHIVER 900
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2020, 14632 Km
BENELLI TRK 502 X
BENELLI TRK 502 X
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2020, 25883 Km
BMW F 800 GS
BMW F 800 GS
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2011, 47774 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2016, 24487 Km
BMW F 900 R
BMW F 900 R
€ 9.390,- p/mnd klik hier
2021, 16556 Km
BMW K 100 RS
BMW K 100 RS
€ 1.690,- p/mnd klik hier
1991, 85434 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2014, 71857 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 17.990,- p/mnd klik hier
2019, 30288 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 12.690,- p/mnd klik hier
2011, 32580 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2016, 134761 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2011, 33155 Km
BMW K 1600 GTL
BMW K 1600 GTL
€ 28.990,- p/mnd klik hier
2023, 14579 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion