Nieuwsbrief:

Van Vliet Motorsport

Ruim 150 motoren op voorraad Veel betalingsmogelijkheden. Ook inruil van uw auto is bij ons bespreekbaar. Uitgebreide garantie mogelijkheden. Bekijk ons volledige aanbod. Ruime financiering mogelijkheden zowel prive als zakelijk. Zit de gewenste motor er toch niet tussen, dan kunt u ons altijd met een zoekopdracht aan het werk zetten. Bent u van plan uw motor te verkopen? Wij ruilen alles in! Ook voor de financiering van een motor kunt u bij ons terecht. Wij helpen u graag!
Alle motoren van Van Vliet Motorsport
136 motoren gevonden
BMW R 1200 GS ABS
BMW R 1200 GS ABS
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2005, 56319 Km
BMW R 1200 RT ABS-ESA-ASC
BMW R 1200 RT ABS-ESA-ASC
€ 9.990,- p/mnd klik hier
2015, 80274 Km
HONDA NC 750 X DCT
HONDA NC 750 X DCT
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2020, 10426 Km
APRILIA TUONO V4
APRILIA TUONO V4
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2011, 35085 Km
BENELLI 502 C
BENELLI 502 C
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2020, 12291 Km
DUCATI MONSTER 821
DUCATI MONSTER 821
€ 7.790,- p/mnd klik hier
2017, 19755 Km
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING CLASSIC FLHRCI
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING CLASSIC FLHRCI
€ 8.490,- p/mnd klik hier
2004, 22098 Mls
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
€ 7.290,- p/mnd klik hier
2011, 35245 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 8.490,- p/mnd klik hier
2024, 12416 Km
BMW R 1200 GS TRIPLE BLACK EDITION
BMW R 1200 GS TRIPLE BLACK EDITION
€ 7.790,- p/mnd klik hier
2011, 102060 Km
BMW R 1200 RT ABS-ESA
BMW R 1200 RT ABS-ESA
€ 6.790,- p/mnd klik hier
2008, 59921 Km
BMW R 1200 R ABS
BMW R 1200 R ABS
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2008, 31052 Km
YAMAHA XV 1900 MIDNIGHT STAR
YAMAHA XV 1900 MIDNIGHT STAR
€ 9.490,- p/mnd klik hier
2009, 44460 Km
KAWASAKI ER 6 N
KAWASAKI ER 6 N
€ 3.490,- p/mnd klik hier
2008, 31928 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 7.290,- p/mnd klik hier
2022, 14861 Km
TRIUMPH TIGER 1200 GT PRO
TRIUMPH TIGER 1200 GT PRO
€ 17.490,- p/mnd klik hier
2023, 21494 Km
BENELLI TRK 702
BENELLI TRK 702
€ 8.390,- p/mnd klik hier
2023, 6261 Km
KAWASAKI Z900
KAWASAKI Z900
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2018, 13951 Km
HONDA NC 750 X DCT
HONDA NC 750 X DCT
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2016, 19871 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2017, 18694 Km
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De cafĂ©-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het cafĂ© waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de cafĂ©-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion