Nieuwsbrief:

Evenementen overzicht

12 Apr
2020
 

TT EXPERIENCE DAY
TT Experience day op Paaszondag 12 april: ontdek het circuit met je eigen motor! Altijd al gedroomd om met je eigen motor op Assen te rijden? Dit is je kans! Op zondag 12 april organiseert TT Circuit Assen de TT Experience day. Het wordt een dag waarop je op een laagdrempelige manier het circuit kunt ontdekken, op zowel het Grand Prix Circuit als de paddock. Boek een toersessie voor 35 euro, of doe het nog rustiger aan en ontdek op laag tempo onder begeleiding het circuit voor maar 20 euro. Ons motto: elke motorrijder moet een keer op Assen hebben gereden! De TT Experience Day wordt mede mogelijk gemaakt door Perfect Dream Bikes. Heb je geen behoefte aan een snelle rondetijd, maar wil je wel eens lekker over het TT Circuit Assen rijden? Neem dan deel aan een toersessie. Onder voortdurende begeleiding van een instructeur wordt in een groepje van 10 rijders uitgelegd hoe de ideale lijnen gereden moeten worden. Tijdens deze sessies mag er niet worden ingehaald. De maximale snelheid op het rechte stuk is 120 km/u. Op veler verzoek kan het ook op een nog lager tempo: de TT Experience sessie. Voor 20 euro ga je in een groep onder begeleiding het circuit op. Uitgangspunten zijn plezier, veiligheid en een ervaring om nooit meer te vergeten. De maximale snelheid op het rechte stuk is 90 km/u. Je eerste meters in de Cathedral of Speed, waar een week later het WK Superbike plaatsvindt! Tip: wil je bij elkaar in 1 groep? Doe de formulieren dan in 1 envelop! Uiteraard is het ook op de gratis toegankelijke paddock genieten: motorzaken, springkussens, motorclubs, een mega motor parking, gezellige horeca en bovenal veel andere TT fans om het motorseizoen samen mee te beginnen. Bij alle activiteiten op het TT Circuit Assen staat de veiligheid voorop. Het circuitrijden wordt begeleid door deskundige instructeurs van CRT. Elke sessie duurt ongeveer 20 minuten. De TT Experience Day is bij uitstek geschikt voor beginnende circuitrijders. Daarom worden alleen gekentekende motoren toegelaten. Om grote snelheidsverschillen te voorkomen, verwijzen wij ervaren circuitrijders naar de circuitdagen van bijvoorbeeld CRT. Wij verplichten alle deelnemers beschermende kleding te dragen. Wij raden u dan ook aan een leren pak, leren handschoenen en leren laarzen aan te trekken. Bij een ongeval bieden deze de beste bescherming. https://www.ttcircuit.com/events/ttexperienceday/>

1 Mei
2020
 

1,2,3 mei: Indian Motorcycle European Flat Track Series
Indian Motorcycles heeft samen met de DTRA, de Dirt Track Riders Association, een reeks datums en evenementen gepland om alle Dirt Track liefhebbers alvast de agenda's te trekken en de baas (op het werk of thuis) te melden dat ze op die datum ergens anders zijn. Na het succes in 2019 voor deze steeds groter wordende groep enthousiastelingen wordt er wederom in vesrchillende klassen geracet. Er zijn en aantal raceklassen erg populair en deze worden opengesteld voor de zware 750cc+ ‘Hooligan’ machines, zoals de Indian FTR 1200 en Scout, de open Pro klasse en de voor-1975 Vintage klasse. Er kunnen zowel proffesionals als amateurrijders mee doen. De races van de Indian Motorcycle European Flat Track Series worden gehouden in: Ronde 1: 2 en 3 mei Hells Race, Holland – Kort circuit met lichte klei-ondergrond. Een perfecte seizoensopener op het circuit van Dirttrack Lelystad Stadium. Ronde 2: 6 en 7 juni Greenfield TT, UK – Dirt-Track TT circuit. Greenfield TT kent spectaculaire sprongen en is dus ongeschikt voor de Hooligan machines die op wegmotoren zijn gebaseerd.  Ronde 3: 13 juni - El Rollo tijdens Wheels and Waves, San Sebastian, Spanje - Dirt Short-Track.De El Rollo dirt-track race tijdens Wheels and Waves is een gigantisch evenement op de Europese racekalender. Ronde 4: 18 tot 20 september Krowdrace, Parchim, Duitsland - 1/2 mijl -Na een eerste editie in 2019, wordt Krowdrace dit tweede jaar een nog groter event. Meer informatie: www.dirttrackriders.co.uk>

16 Mei
2020
 

100 Miles Ride 4 BACA 2020
Rij mee op onze 10e motortoertocht, de 100 Miles Ride 4 B.A.C.A.! De rit is op 16 mei 2020. Ter ere van ons 10-jarig bestaan in Nederland: Nieuwe locatie Mooie rit Meer ruimte Betere catering Meer dan gunstige consumptieprijzen Vuurkorven Jubileum T-shirt Deze rit is bedoeld om bekendheid te krijgen voor onze missie: misbruikte en mishandelde kinderen een veiliger omgeving bieden zodat ze niet langer bang zijn voor de wereld waarin ze leven. De rit wordt wereldwijd jaarlijks op dezelfde dag gereden, namelijk de derde zaterdag in mei. We rijden een rit van 100 miles, dus zo’n 160 kilometer met twee tussenstops. Elke motorrijder is welkom.  Kom je van ver, dan is het handig om vast op vrijdagavond te komen, zodat je uitgerust aan de rit kunt beginnen.  Programma: Vrijdag: Mogelijkheid tot overnachten. Altijd gezellig. Vrijdagavond van 18.00 – 20.00 uur mogelijkheid tot inschrijven. Zaterdag: Zaterdagmorgen van 9.00 – 11.00 uur mogelijkheid tot inschrijven. 11.15 Gezamenlijk doornemen huisregels, ritregels / veiligheidsaspecten. 11.30 De line up voor de 100 Miles 4 B.A.C.A. 12.00 Vertrek. Rit van 160 km met twee tussenstops. 17.00 Verwachte terugkeer. 18.00 Barbecue Aansluitend kampvuur, gezelligheid, kletsen, we zien wel. 01.00 Einde avondfeest Zondag: Uitbrakken, napraten. Locatie: Camping de Linie Marktstraat 3a 4043JX Opheusden T: 0488-481214 www.campingdelinie.nl Overnachten: Je kunt natuurlijk op de dag zelf komen maar ook is iedereen het hele weekend van harte welkom. Reserveer zelf een plekje op de camping of in een hotel in de buurt als je eerder komt en/of langer wil blijven dan alleen tijdens de ride-out. Meerijden rit (donatie): Inschrijven: € 12,50 bij voorinschrijving , € 15,- op de dag zelf. (Inclusief 100 Miles pin) Prijzen aandenken losse verkoop: 100 Miles Patch €3,- 100 Miles Pin: € 5,- T-Shirt: € 17,50 Food: Ontbijt: zaterdag € 7,50 en voor zondag € 7,50 (alleen mogelijk bij voorinschrijving) Lunchpakket rit (bij ontbijt zaterdagmorgen afhalen) € 6,- (alleen mogelijk bij voorinschrijving) Barbecue zaterdagavond: € 12,50. (alleen mogelijk bij voorinschrijving) RESERVEER DIRECT. GA NAAR https://dutch.bacaworld.org/100miles/  >

Evenement
01-05-2020
1,2,3 mei: Indian Motorcycle European Flat Track Series



Indian Motorcycles heeft samen met de DTRA, de Dirt Track Riders Association, een reeks datums en evenementen gepland om alle Dirt Track liefhebbers alvast de agenda's te trekken en de baas (op het werk of thuis) te melden dat ze op die datum ergens anders zijn.

Na het succes in 2019 voor deze steeds groter wordende groep enthousiastelingen wordt er wederom in vesrchillende klassen geracet. Er zijn en aantal raceklassen erg populair en deze worden opengesteld voor de zware 750cc+ ‘Hooligan’ machines, zoals de Indian FTR 1200 en Scout, de open Pro klasse en de voor-1975 Vintage klasse. Er kunnen zowel proffesionals als amateurrijders mee doen.

De races van de Indian Motorcycle European Flat Track Series worden gehouden in:

Ronde 1: 2 en 3 mei Hells Race, Holland – Kort circuit met lichte klei-ondergrond. Een perfecte seizoensopener op het circuit van Dirttrack Lelystad Stadium.

Ronde 2: 6 en 7 juni Greenfield TT, UK – Dirt-Track TT circuit. Greenfield TT kent spectaculaire sprongen en is dus ongeschikt voor de Hooligan machines die op wegmotoren zijn gebaseerd. 
Ronde 3: 13 juni - El Rollo tijdens Wheels and Waves, San Sebastian, Spanje - Dirt Short-Track.De El Rollo dirt-track race tijdens Wheels and Waves is een gigantisch evenement op de Europese racekalender.
Ronde 4: 18 tot 20 september Krowdrace, Parchim, Duitsland - 1/2 mijl -Na een eerste editie in 2019, wordt Krowdrace dit tweede jaar een nog groter event.

Meer informatie: www.dirttrackriders.co.uk

Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
© 2000 - 2020 Motoroccasion