Nieuwsbrief:

Evenementen overzicht

Evenement
21-08-2020
21-23 aug WK SUPERBIKE



Het WK Superbike op het TT Circuit Assen is verplaatst naar 21 – 23 augustus 2020.
Toegangskaarten die inmiddels zijn gekocht voor het WK Superbike blijven geldig voor de nieuwe datum. Het TT Circuit Assen houdt op haar website ttcircuit.com, een ieder op de hoogte van de actualiteit en beschikbaarheid van de accommodatie.

Het wereldkampioenschap superbike als wegraceklasse is in 1988 ingesteld door de FIM. Per seizoen wordt een serie wedstrijden verreden op circuits over de gehele wereld, waarbij met superbikes wordt gereden. Tot 2015 werden er op zondag twee races verreden, sinds 2016 wordt er één race gehouden op zaterdag en één op zondag. Beide races tellen ieder afzonderlijk mee voor het wereldkampioenschap. Wie aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft gewonnen mag zich wereldkampioen noemen.

De prijzen zijn als volgt:

Zondag €43
Zaterdag t/m zondag €56
Vrijdag t/m zondag €67
Zaterdag €37
Vrijdag €19

Tickets zijn voor alle tribunes en taluds, inclusief paddock en pitwalk.
Jeugd t/m 15 heeft op alle dagen gratis toegang.

https://www.ttcircuit.com/events/wk-superbike/
Een stukje historie: MOTO GUZZI in 1955 - In 1949 worden de eerste WKs gehouden en in de tijd dat Moto Guzzi deelnam slaagde het bedrijf erin om enthousiastelingen te blijven verbazen door het creŽren van een reeks van innovatieve en constant succesvolle ontwerpen en machines in successie. Naast Carlo Guzzi omvatte het raceteam hoog opgeleide werktuigkundigen zoals Umberto Todero en Enrico Cantoni die samenwerkten met een ontwerper genaamd Giulio Cesare Carcano. Na het komen werken bij Moto Guzzi in 1936 was hij verantwoordelijk voor het creŽren van een sensationele Guzzi 500 Eight Cilinder, door velen aangezien als de buitengewoonste machine met twee wielen aller tijden. Met zijn 90 graden V-motor, zijn achtcilinder met de extreemste capaciteit ooit, toonde men het uitzonderlijke technische niveau van de Mandello ontwerpafdeling aan. In 1955, tijdens zijn eerste officiŽle uitje, reed het bij wijze van proef de Grand Prix van BelgiŽ en gaf de Eight Cilinder een glimp van zijn buitengewone potentieel. Het jaar daarop ging de handrem eraf en met zijn 72 PK en 275 km/h ging men officieel op jacht naar de eerste triomfen. In 1957 verhinderde een overeenkomst onder Italiaanse producenten en de terugtrekking van Moto Guzzi uit de racerij een verdere ontwikkeling van deze spectaculaire machine.
© 2000 - 2020 Motoroccasion