Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
KAWASAKI Z800 Z 800
Bouwjaar 2014 .
36480 Kilometers en zer goed onderhouden met boekjes en rekeningen.
Mooie Zwarte Naked-Bike met 83Kw en 112 Pk dus genoeg vermogen
Voorzien van de volgende optie's
Abs
Akrapovic Sportdemper met EU keur en decibel uitneembaar en prachtig geluis
Bar end Spiegels
Monozit in Kleur en losse zadel er ook bij.
Wheel stryping
Alle slijtdelen in zeer goede staat en Achterband bijna Nieuw en voor zeer goed.
Deze Z800 staat in Didam en is na telefonische afspraak te bekijken.
Vaste prijs 5700 Euro
Tel Nr 0622236308
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinder-in-lijn |
Boring x slag | 71|50.9 |
Cilinder inhoud | 806 |
Comp. verhouding | 11.9:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ř 34 mm x 4 (Mikuni) met dubbele hulpsmoorklep |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 113|83|10200 |
Max. koppel | 83|8000 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2,571 (36/14) |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Ruggengraatframe, opgebouwd uit buizen (met motor subframe), hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm upside down voorvork, met instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning. Veeruitslag, voor |
Vering achter | Bottom-link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper. Veeruitslag, achter |
Remmen voor | Dubbele, semi-zwevende 310 mm wave type remschijven Dubbele remklauwen met 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, 250 mm wave type Remklauw met een zuiger |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1445 |
Lengte | 2100 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1050 |
Zithoogte | 834 |
Drooggewicht | 231 |
Leverbare kleuren | Candy Flat Blazed Green / Metallic Spark Black, Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black, Candy Burnt Orange / Metallic Spark Black |
Beschrijving | Kampioen met Klasse
De Z800 zet de legende van de Z-familie trots verder. Veertig jaar na de lancering van de Z1 heeft deze nieuwe machine de stijl, persoonlijkheid en prestaties die de supernakeds van Kawasaki zo legendarisch maken. Met 806cc aan kracht en prestaties beschikt de Z800 over een stevige punch. |
Hunen motoren is al meer dan 15 jaar dé specialist in motoren in Didam en Nederland. Onze passie voor motoren en jarenlange ervaring zorgen ervoor dat wij de beste service en kwaliteit kunnen bieden aan onze klanten. Wij staan altijd klaar om je te helpen bij het vinden van de perfecte motor.
 | Didam, Gelderland |
 | 0622236308 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken