Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2019
Garantie: Afl pakket meerprijs
Wauw! Wat blijft de Yamaha MT-10 toch een prachtige motorfiets. Standaard voorzien van een Quick shifter (alleen up), cruise controle, drie rijmodi en instelbaar traction controle. Daarnaast is er extra aan deze motor toegevoegd een korte kentekenplaathouder, asbeschermers voor en achter, verstelbare rem- en koppelingshendel, radiatorcovers en valblokken.
De prijzen van onze nieuwe motorfietsen en scooters zijn altijd inclusief afleveringskosten. Wij bieden tegen aantrekkelijke tarieven diverse BOVAG garantiepakketten aan op onze gebruikte motorfietsen. Informeer hiervoor bij onze verkoopafdeling.
Voordelig en goed verzekeren? kijk op www.motoportveldhoven.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 79.0|50.9 |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 160.4|118.0|11.500 |
Max. koppel | 111.0|9.000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium Deltabox-frame |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ø43mm, 120 mm veerweg |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 120 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
Wielbasis | 1.400 |
Lengte | 2.095 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1.110 |
Zithoogte | 825 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Ice Fluo, Tech Black, Yamaha Blue |
Beschrijving | Vermogen. Koppel. Wendbaarheid. De MT-10 is dé motorfiets die u altijd al wilde hebben! De MT-10 is veruit de krachtigste MT ooit! En de tijd voor The Next Level of Darkness is nu aangebroken.
U hebt al heel wat kilometers gereden. Dus u weet precies wat u wilt. Veel vermogen en messcherp bochtenwerk! En een natuurlijke zitpositie waardoor u zich op ieder soort wegdek thuis voelt. Ervaar de Ray of Darkness met de MT-10.
De MT-10 biedt u ultieme power, toonaangevende rijeigenschappen en totale beheersing. Aangedreven door een 998cc crossplane motorblok, speciaal ontwikkeld voor extra koppel in het lage en middentoerengebied. Door gebruik te maken van een speciaal ontworpen lichtgewicht aluminium Deltabox chassis met een ultrakorte wielbasis, heeft de berijder een natuurlijke Mass Forward rijhouding |
Bij MotoPort staan duizenden gebruikte kwaliteitsmotoren, zo goed als nieuw, van alle merken en in alle prijsklassen. Zo hebben we voor elk wat wils. Of je nu op zoek bent naar een sportieve motor, een toermotor, of een heerlijke cruiser, in het uitgebreide aanbod vind je zeker de motor waar je naar op zoek bent.
| Veldhoven, Noord-Brabant |
| 040-2012542 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken