Nieuwsbrief:

Motor zoeken

YAMAHA SELECT OCCASIONS
Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
DUCATI CONDOR A 350
DUCATI CONDOR A 350
€ 3.950,- p/mnd klik hier
1976, 39184 Km
DUCATI 900 SD SPORT DESMO DARMAH
DUCATI 900 SD SPORT DESMO DARMAH
€ 28.600,- p/mnd klik hier
1978, 1 Km
Merkdealer
DUCATI 900 SD SPORT DESMO DARMAH
DUCATI 900 SD SPORT DESMO DARMAH
€ 10.490,- p/mnd klik hier
1980, 44573 Km
Merkdealer
DUCATI 500 GTV
DUCATI 500 GTV
€ 3.849,- p/mnd klik hier
1983,
DUCATI 750 F1
DUCATI 750 F1
€ 12.500,- p/mnd klik hier
1986, 6770 Km
DUCATI PASO 906
DUCATI PASO 906
€ 2.350,- p/mnd klik hier
1989, 52574 Km
DUCATI 906 PASO
DUCATI 906 PASO
€ 2.999,- p/mnd klik hier
1989, 39870 Km
DUCATI 750 SS
DUCATI 750 SS
€ 5.990,- p/mnd klik hier
1989, 39098 Km
Merkdealer
DUCATI PASO 750
DUCATI PASO 750
€ 2.350,- p/mnd klik hier
1990, 44310 Km
DUCATI PASO 750
DUCATI PASO 750
€ 2.550,- p/mnd klik hier
1990, 49500 Km
DUCATI PASO 750
DUCATI PASO 750
€ 2.999,- p/mnd klik hier
1990, 64762 Km
DUCATI 851 STRADA
DUCATI 851 STRADA
€ 5.995,- p/mnd klik hier
1990, 60432 Km
DUCATI 907 I.E.
DUCATI 907 I.E.
€ 2.350,- p/mnd klik hier
1991, 79766 Km
DUCATI PASO 750
DUCATI PASO 750
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1991, 37900 Km
Merkdealer
DUCATI 900 SSC
DUCATI 900 SSC
€ 3.100,- p/mnd klik hier
1991, 12279 Km
DUCATI 750 SPORT NUDA
DUCATI 750 SPORT NUDA
€ 3.400,- p/mnd klik hier
1991, 37173 Km
Merkdealer
DUCATI 750 SS
DUCATI 750 SS
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1991, 57600 Km
DUCATI 900 SS
DUCATI 900 SS
€ 6.660,- p/mnd klik hier
1991, 43171 Km
Merkdealer
DUCATI 750 SPORT CARENATA
DUCATI 750 SPORT CARENATA
€ 6.950,- p/mnd klik hier
1991, 17275 Km
DUCATI 900 SS NUDA
DUCATI 900 SS NUDA
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1992, 95000 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2019 Motoroccasion