Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
21-09-2020
2021 Honda CB500F, CBR500R en CB500X Euro5



De 500 cc motoren van Honda voor 2021 worden later dit jaar geleverd en voldoen aan de strenge Euro5 norm. De CB 500 F, CBR 500 R en CB 500 X, respectievelijk toer-, supersport- en allroad modellen, worden ook voorzien van nieuwe kleurstellingen. De naked CB500F komt in het Candy Caribbean Blue Sea en Candy Moon Glow Yellow. De  CBR500R krijgt passende nieuwe graphics en logo’s die de motor een echt sportieve uitstraling geven. De avontuurlijke CB500X zal een mooi rood subframe krijgen.
Alle drie de motoren zijn geschikt voor A2-rijbewijsbezitters. Alle drie de machines worden in de herfst geleverd. Prijzen zijn nog niet bekend.

Je droomHONDA nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.Motoroccasion.nl.
#hondamotorcycles #Honda #CBR #CB #Motoroccasion #motorkopen





Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2025 Motoroccasion