Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
08-07-2024
Aprilia Tuareg, Queen of Africa; documentaire staat online



Herbeleef alle spanning van deze historische overwinning, van de zorgen aan de vooravond van de race tot de pure vreugde van het aankomen bij het legendarische “LAC ROSE” in DAKAR.


Afgelopen januari ging Aprilia Tuareg de geschiedenis in met een van de meest epische prestaties van de afgelopen jaren tijdens de grote Afrikaanse rallyraids: bij zijn woestijndebuut domineerde de Italiaanse tweecilinder, gereden door Jacopo Cerutti, de Africa Eco Race 2024 - een ongelooflijke rit, waarbij Jacopo en zijn Tuareg aan de leiding blijven op de ruim 6.000 kilometer van deze legendarische route van Europa naar Dakar, Senegal, die zowel Marokko als Mauritanië doorkruist.

Van deze historische prestatie is een verbluffende documentaire gemaakt door Piaggio Studios in samenwerking met Punctum Image: APRILIA TUAREG QUEEN OF AFRICA, die op 8 juni in première ging tijdens het enorme Aprilia All Stars-feest, is nu voor iedereen online beschikbaar op APRILIA. COM en op het officiële YouTube-kanaal van Aprilia.
De video toont een wereld van emoties in slechts 20 minuten aan beeldmateriaal, met de meest verbazingwekkende beelden van de race en interviews met de sterren: rijders Jacopo Cerutti en Francesco Montanari en de broers Vittoriano en Gianfranco Guareschi van GCorse, de operationele tak van Aprilia Racing in het veld van wedstrijdrijden.
 





Het was een uitdagende en zeer veeleisende productie, waarbij het team en de crew de hoofdrolspelers veertien dagen lang nauwlettend in de gaten hielden: van de voorbereidingen aan de vooravond van de start van de race tot de festiviteiten aan de oevers van het beroemde Lac Rose (“roze meer”). ”) in Dakar. De documentaire gaat diep in op de gevoelens, verwachtingen, uitdagingen en angsten die zowel de coureurs als het team ervaren tijdens een even intrigerende als onvoorspelbare race. Een ongekend, diep menselijk kijkje achter de schermen van een unieke uitdaging, zowel voor mensen als voor voertuigen.

Ook bij Francesco Montanari liepen de emoties hoog op: als absolute beginner bereikte hij de Dakar-finishlijn met twee etappepodiums, en bleef hij voortdurend aan de top van het specialiteitsklassement staan, om uiteindelijk een geweldige finish mee naar huis te nemen met een achtste plaats. plaats.


De prachtige beelden die tijdens de twaalf dagen in de Afrikaanse woestijn zijn vastgelegd, onthullen ook het diepe respect dat bestaat tussen rivalen en het sterke gemeenschapsgevoel dat zich ontwikkelt tussen alle deelnemers aan de rally.


Kijk de documentaire: Aprilia.com of via Youtube.  Je droom Aprilia nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl.
#Aprilia #Tuareg #Motoroccasion #Bestekoop #motor



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: INDIAN MOTORCYCLE in 1900 - Fietsen werden in het begin van de 20e eeuw op velodromes gebruikt, grote ronde stadions, waarbij de voorrijder een machine bezat met kleine benzinemotoren. Deze werden voornamelijk uit Europa gehaald maar gingen nogal eens stuk. Een jonge ontwerper genaamd Oscar Hedstrom wilde van die afhankelijkheid af en bouwde een geheel eigen volgmotor. Op enig moment ontmoette hij een racer met de naam George Hendee die een eigen fietsfabriek bezat in Springfield, Massachussets. De twee bundelden hun krachten en creëerden een gemotoriseerde fiets met een motorblok dat in eigen beheer was ontworpen door Hedstrom. Zo werd de Hendee Manufacturing Company de producent van Indian Motorcycle. Er werd gekozen voor de naam Indian om direkt te laten zien dat het om een Amerikaans produkt ging. George Hendee werd bekend als de Big Chief (B.C.) en Oscar Hedstrom als de Medicine Man. De fabriek werd omgedoopt in de Wigwam en het dealernetwerk werd de stam (The Tribe) genoemd. De naam Hendee Manufacturing Company werd in 1923 veranderd in Indian Motocycle Company om de herkenbaarheid en eenheid te vergroten. De eerste V-twins met de naam Indian werden geproduceerd in 1907. Hedstrom verliet het bedrijf na een fikse ruzie in 1913 om nooit meer in de motorfietsbranche terug te keren. In 1916 werd in een ander conflict Hendee het Indian-pand uitgewerkt door het heersende managementteam.
© 2000 - 2024 Motoroccasion