Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
06-02-2023
Ducati start productie electrische motoren



Iets meer dan een jaar na de eerste test met Michele Pirro op het Misano World Circuit Marco Simoncelli, zijn de werkzaamheden begonnen aan de 'V21L' prototypes die de hoofdrolspelers zullen zijn van het 2023 FIM Enel MotoE™ World Championship seizoen. De productie van de motoren begon in december en de 23 exemplaren zullen medio februari klaar zijn. Naast de 18 motoren waarmee geracet zal worden, zullen vijf reserve-eenheden ter beschikking worden gesteld van de organisatie. Elk prototype wordt door deskundige technici van de Ducati MotoE Racing Department geassembleerd met hetzelfde proces, dezelfde precisie en aandacht voor detail die kenmerkend zijn voor het hoge vakmanschap waarmee een MotoGP-motor wordt gebouwd.

De start van de productie van de "V21L" prototypes betekent het begin van een nieuw en belangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van Ducati. Voor het merk uit Borgo Panigale is dit project geboren met het doel om kennis te ontwikkelen voor de toekomst, met behoud van de aanpak die altijd het DNA van Ducati heeft gevoed: experimenteren met technologische oplossingen in de wereld van de racerij en ervoor zorgen dat alles wat op dit gebied is ontwikkeld vervolgens gebruikt kan worden op motoren die bestemd zijn voor liefhebbers over de hele wereld. Om dit te doen heeft Ducati 's werelds meest technologische, verfijnde en geavanceerde elektrische motorfiets gecreëerd, het resultaat van het gezamenlijke werk van Ducati R&D ingenieurs en het Ducati Corse team. De "V21L" is de MotoGP van de elektrische motorfietsen en combineert de door Ducati Corse ontwikkelde elektronische technologieën en chassisafmetingen met het typische ontwerpproces en projectmanagement van een wegmotor zoals de Panigale V4. Het is de combinatie van de beste vaardigheden van de twee werelden, racerij en productie, een prototype waarmee Ducati experimenteert in een wereld die nog ontdekt moet worden, die van de elektrische sportmotoren.



Na een jaar van ontwikkelingstesten waarbij Michele Pirro, Alex De Angelis en Chaz Davies om de beurt op het "V21L" prototype reden, komt het Ducati MotoE project dichter bij het moment waarop de motoren het circuit op gaan. De eerste test met de rijders en teams die zullen deelnemen aan het wereldkampioenschap van 2023 staat gepland voor 6, 7 en 8 maart in Jerez, gevolgd door nog drie testdagen op 3, 4 en 5 april op het circuit van Montmelò in Barcelona.

Het racedebuut vindt plaats tijdens de Grand Prix van Frankrijk op zaterdag 13 mei. De kalender van het 2023 MotoE-wereldkampioenschap is verdeeld over acht Grands Prix met twee races per weekend, beide op zaterdag. Na het Franse debuut zal het MotoE-wereldkampioenschap aanwezig zijn bij alle volgende Europese races tot aan de GP van Misano, dus verder op Mugello in het weekend van 11 juni, op de Sachsenring in het daaropvolgende weekend en op Assen op 25 juni. Na de zomerstop keren de Ducati MotoE motoren op 5 augustus terug op het circuit van Silverstone, voordat ze de laatste drie Grands Prix rijden op de Red Bull Ring (20 augustus), Catalunya (2 september) en Misano (10 september).

Je electrische motor nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Ducati #DucatiMotoE #DucatiCorse #Motoroccasion

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: INDIAN MOTORCYCLE in 1900 - Fietsen werden in het begin van de 20e eeuw op velodromes gebruikt, grote ronde stadions, waarbij de voorrijder een machine bezat met kleine benzinemotoren. Deze werden voornamelijk uit Europa gehaald maar gingen nogal eens stuk. Een jonge ontwerper genaamd Oscar Hedstrom wilde van die afhankelijkheid af en bouwde een geheel eigen volgmotor. Op enig moment ontmoette hij een racer met de naam George Hendee die een eigen fietsfabriek bezat in Springfield, Massachussets. De twee bundelden hun krachten en creëerden een gemotoriseerde fiets met een motorblok dat in eigen beheer was ontworpen door Hedstrom. Zo werd de Hendee Manufacturing Company de producent van Indian Motorcycle. Er werd gekozen voor de naam Indian om direkt te laten zien dat het om een Amerikaans produkt ging. George Hendee werd bekend als de Big Chief (B.C.) en Oscar Hedstrom als de Medicine Man. De fabriek werd omgedoopt in de Wigwam en het dealernetwerk werd de stam (The Tribe) genoemd. De naam Hendee Manufacturing Company werd in 1923 veranderd in Indian Motocycle Company om de herkenbaarheid en eenheid te vergroten. De eerste V-twins met de naam Indian werden geproduceerd in 1907. Hedstrom verliet het bedrijf na een fikse ruzie in 1913 om nooit meer in de motorfietsbranche terug te keren. In 1916 werd in een ander conflict Hendee het Indian-pand uitgewerkt door het heersende managementteam.
© 2000 - 2025 Motoroccasion