Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
12-06-2019
Ewan McGregor heeft zijn hart verpand aan Moto Guzzi


Ewan McGregor heeft zijn hart verpand aan Moto Guzzi. Als ster van meer dan vijftig films, waaronder kaskrakers zoals  Trainspotting, Star Wars, Moulin Rouge, Angels and Demons, The Impossible, T2 Trainspotting, heeft McGregor al eerder over zijn passie voor Moto Guzzi gesproken in roadmovie  " Long Way Down". Een paar maanden later werd hijn gezien tijdens de 2007 editie van GMG - Giornate Mondiali Moto Guzzi (Moto Guzzi World Days) waarna hij op zijn witte California Vintage weer terug naar Londen reed. 

Voor de start van de campagne voor de Moto Guzzi V85 TT liet de gevierde acteur zich graag fotograferen met zijn V85 TT. 
 



De V85 TT wordt aangedreven door een gloednieuwe 80 pk / 80 Nm-motor, een 90 ° V-twin die uniek is in de wereld vanwege zijn constructie en de manier waarop de motor aanvoelt. De V85TT wordt standaard geleverd met Multimap Ride by Wire throttle en traction control. Bovendien kunt u met de Moto Guzzi MIA-applicatie uw smartphone op het instrumentarium aansluiten.



Je droommotor nog niet gevonden? De beste MOTO GUZZI V85 TT vind je op www.motorocasion.nl
#motoguzzi #v85tt #motoroccasion #ewanmcgregor



Vind Motoroccasion.nl leuk 

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voert hij de boring en slag van het blok op naar een ovale 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo'n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos door verbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk ageerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een 'Golden Wing' motorblok in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd. De Electra Glide wordt geïntroduceerd, de naam Electra komt van de elektrische startmotor, later zullen ook de Sportster modellen de elektrische startmotor krijgen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion