Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
17-10-2022
Nieuw! Honda CB 750 Hornet 2023



Honda kent met de Hornet serie een lange geschiedenis vol motorplezier. De Hornets zijn all-rounders en van alle markten thuis. Je maakt er met gemak een mooie naked bike of streetfighter van of monteert een kofferset en voila, de toermotor voor langeren ritten staat klaar.

De nieuwe nieuwe parallel tweecilinder met acht kleppen in de CB 750 Hornet heeft een motorvermogen van 67,5 kW en levert een koppel van 75 Nm om het geheel van 190 kg vooruit te stuwen. Wil je gecontroleerd rijden dan is er een keur aan hulp aan boord. Met de Throttle By Wire (TBW) beschik je over 3 rijmodi, met de Honda Selectable Torque Control (HSTC) met 3 niveaus en geïntegreerde Wheelie Control kiun je het koppel doseren en heb daarnaast ook de keuze uit 3 niveaus van remvertraging en vermogensafgifte.





​​​Het nieuwe frame heeft volledig Showa-vering: 41 mm Separate Fork Function Big Piston (SFF-BPTM) USD-vorken en een Pro-Link achterschokbreker. De dubbele, radiaal gemonteerde remklauwen met vier zuigers zorgen ervoor dat jij je favoriete stopplaats niet voorbij schiet. Je hebt overigens ook goed controle op alles met het 5-inch tft-kleurendisplay. Of dat alles nog niet genoeg is geeft Honda de Hornet ook nog Smartphone Voice Control (HSVC), volledige ledverlichting, automatisch annulerende richtingaanwijzers en Emergency Stop Signal (ESS)-technologie mee. De CB 750 Hornet zal ook in een A2-versie leverbaar zijn. 



 



De belangrijkste kenmerken nog even op een rij:

Motor
• Geheel nieuwe 755cc paralleltwin 8-kleps unicam-motor
• Maximaal vermogen – 67,5 kW bij 9.500 tpm
• Max koppel - 75 Nm bij 7.250 tpm
• 270° krukas en ongelijke ontstekingsvolgorde voor maximaal motorkarakter
• Gepatenteerde Vortex Air Flow-kanalen voor een optimale luchtstroom
• Assist-/slipperkoppeling, biedt een licht hendel gevoel en voorkomt het springen van het achterwiel bij terugschakelen
• 4,3 l/100 km brandstofverbruik met een potentieel tankbereik van 340 km

Motorelektronica 
• Drie standaard rijmodi; REGEN, STANDAARD en SPORT
• Drie niveaus van motorvermogen, motorrem en HSTC met geïntegreerde Wheelie Control
• USER-aanpassingsoptie tussen de drie niveaus

Styling en uitrusting
• Nieuwe stijl definieert haarscherp minimalisme
• Rechtopstaande rijpositie voor natuurlijke controle
• Aanpasbaar, 5-inch tft-scherm met schakelindicator
• Honda Smartphone Voice Control-systeem biedt Android- en iOS-smartphoneconnectiviteit
• De achter knipperlichten zijn voorzien van een noodstopsignaal en auto-annuleringstechnologie

Model pakketten Honda CB 750 Hornet
Sportpakket - Quickshifter, windscherm, cover voor duozadel en voetsteunen voor de rijder.
Stijlpakket - Gewichten aan stuuruiteinden, bovenste klemhouder op het stuur, tankpad, wielstrepen en valdoppen.
Toerpakket - Zijtassen, tanktas en zadeltas.

Je droomHORNET nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl
Meer info: https://honda-hornet.nl/nl

#Honda #CB750 #Hornet #motorkopen #nieuwemotor #motoroccasion 



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1967 - In de jaren zestig vond er heel weinig ontwikkeling plaats. Er werden vier modellen gentroduceerd (de R 50/2, de R 50 S, de R 60/2 en de R 69 S), die het hele decennium in productie bleven. BMW concentreerde zich in de jaren zestig op de productie van auto's en twijfelde zelfs aan het verdere nut van de productie van motorfietsen. De motorfietsproductie verhuisde in november 1966 naar een fabriek in Berlin-Spandau. In 1967 werd de productie zelfs stilgelegd en alle sportactiviteiten werden gestaakt. Pas met de geheel vernieuwde /5-serie uit 1969 kwam er een kentering, ook in de verkoopcijfers. Dit waren in elk geval veel vlotter gelijnde modellen
© 2000 - 2022 Motoroccasion