Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
28-11-2023
Nieuwe Suzuki GSX-S 1000 GX met 6 jaar fabrieksgarantie



Suzuki maakt de Nederlandse consumentenprijs van zijn eerste crossover bekend: de nieuwe Suzuki GSX-S1000GX. Deze Supreme Sport Crossover is Suzuki’s visie op wat een luxueuze crossover moet bieden en neemt in de line-up van Suzuki een unieke plek in, want hij valt precies tussen sport tourers en adventure tourers in. De nieuwe GX wordt begin 1e kwartaal 2024 bij de Nederlandse Suzuki dealers verwacht.

Slimme wielophanging
De GSX-S1000GX is de eerste Suzuki-motorfiets met Suzuki Advanced Electronic Suspension (SAES). Dit systeem maakt niet alleen gebruik van voertuig- en snelheidsinformatie van de IMU en wielsnelheidssensoren, maar ook van zeer nauwkeurige slagsensoren geïntegreerd in zowel de voor- als achterwielophanging om on-the-go de optimale demping te bepalen, geheel afgestemd op de rijsituatie. De slimme ophanging van de GX herkent ook automatisch de belasting op het achterwiel via de Automatic Rear Suspension Modes. Als deze toeneemt door bijvoorbeeld bagage of een passagier, kiest de achtervering zelf elektronisch voor een passende veervoorspanning in de ‘AUTO’ modus. Ten opzichte van de GSX-S1000GT heeft de GX een grotere veerweg (150 mm voor en achter) waardoor er meer bodemvrijheid ontstaat, evenals een meer recht-op-zitpositie.

De nieuwe GX is uitgerust met een krachtige 999 cc vier-in-lijn. Deze vloeistofgekoelde viercilinder levert 106 Nm koppel bij 9.250 toeren per minuut en het piekvermogen bedraagt 112 kW (152 pk) bij 11.000 toeren per minuut. Systemen als Suzuki Easy start, een Bi-directional Quick Shift System, Suzuki Clutch Assist System (SCAS) en Low RPM Assist zorgen voor extra gebruiksgemak. Dankzij een brandstoftank van 19 liter is het geen enkel probleem om comfortabel grotere afstanden te overbruggen.





Comfort op alle fronten
Naast sportiviteit blinkt de GX ook uit in comfort. Ten opzichte van de GT staat het stuur 55 mm dichter bij de rijder zodat een meer rechtop-zitpositie ontstaat. Het nieuwe stuur is 50 mm breder en meet 877 mm voor extra gevoel van controle. Maximale feedback komt ook voort uit het solide twin-spar aluminium frame met de aluminium swingarm van de GSX-R1000. De radiaal gemonteerde Brembo monobloc remklauwen en twee 310 mm grote zwevende remschijven bij het voorwiel zorgen voor de nodige remkracht. Achter is een enkele hydraulische remschijf geplaatst. De GX staat standaard op Dunlop SPORTMAX Roadsport 2-banden in de maat 120/70ZR17 voor en 190/50ZR17 achter.

Fors 6,5-inch TFT-kleurendisplay
De Suzuki GSX-S1000GX beschikt over een 6,5-inch TFT-kleurendisplay met dag- en nachtmodus. De rijder kan eenvoudig een iOS- of Android-smartphone koppelen via Wi-Fi en Bluetooth of gebruikmaken van SUZUKI mySPIN (Google Play Store of Apple App Store) waarmee hij de inhoud van de telefoon, contacten, kalender, muziek en kaart-apps op het grote TFT-kleurenscherm kan tonen. Het opladen van de smartphone on-the-go kan via een USB-laadpoort links naast het display.





Drie pakkende kleuren
De GX is verkrijgbaar met keuze uit drie opvallende kleuren, te weten Metallic Triton Blue (YSF), Glass Sparkle Black (YVB) of het speciaal voor de GX ontwikkelde Pearl Mat Shadow Green (QU5). Bij alle versies zijn de voorvork en achterwielophanging in goud afgewerkt. Dit zorgt voor een fraai contrast met de in zwart uitgevoerde uitlaatdemper en krachtbron.

Prijs
De nieuwe Suzuki GSX-S1000GX is verkrijgbaar vanaf 18.499 euro, een in dit segment uiterst competitieve prijs voor een machine die Superbike-prestaties, topcomfort, diverse rijmodi, cruise control en 6 jaar fabrieksgarantie biedt.

GX pack en GX+ pack
Suzuki levert de nieuwe GX naar keuze met aantrekkelijk geprijsde accessoirepakketten. Het GX pack (999 euro) bestaat uit bijpassende zijkoffers met sloten en in kleur gespoten delen. Het GX+ pack (1.399 euro) biedt dezelfde zijkoffer-set, aangevuld met comfortabele handvatverwarming, bobbins en een tankpad.

Meer op Suzuki.nl

Je droom SUZUKI nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#GSXS1000GX #Suzukimotor #Motoroccasion #Sporttour







Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Rockers" betekent: Jongeren op snelle motorfietsen aan het begin van de jaren zestig in Engeland. In tegenstelling tot de Mods, die zich op scooters voortbewogen, reden de Rockers op zware motorfietsen, café-racers, die minstens honderd mijl per uur konden halen. Het imago van de Rocker was ruw en onbehouwen. Er was altijd machismo betrokken bij het rijden van honderd mijl per uur (doing a ton). Het uiterlijk van een Rocker was in de meeste gevallen ongesoigneerd. Als gevolg van het sleutelen en een onvermijdelijke valpartij zagen uitmonstering en motorfiets er in de regel enigszins geschonden uit. De standaardkledij was een leren jekker, spijkerbroek, motorlaarzen met omgeslagen bovenkant, een sjaaltje, leren handschoenen en een jethelm. De favoriete jukeboxmuziek was de Rock ’n’ Roll die niet van zijn scherpe kantjes was ontdaan (Jerry Lee Lewis, Bill Hailey, Elvis Presley).
© 2000 - 2024 Motoroccasion