Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
16-09-2019
Preview Ducati MY2020: Monster 1200 S wordt “Black on Black”



Ducati blikt vooruit naar 2020 met de presentatie van een nieuw kleurenschema voor de Monster 1200 S. Voor het komende seizoen zal de meest iconische naked een "Black on Black" kleurstelling hebben met afwisselend zwart glanzende en matzwarte onderdelen. De Monster 1200 S blijft ook verkrijgbaar in het traditionele Ducati Red.

Dit geheel nieuwe kleurenschema combineert twee klassieke Monster kenmerken: sportprestaties - geaccentueerd door de rode kleur op de velgen - en pure stijl, zoals het zwart dat laat zien. De Monster werd voor het eerst gelanceerd in 1993 en heeft sindsdien het Sport Naked segment gedefinieerd. In de huidige versie komt de essentie van deze categorie nog steeds tot uiting.



De Monster 1200 is uitgerust met een modern Testastretta 11° DS motorblok met een vermogen van 147 pk bij 9.250 rpm en een volledige maar lineaire koppelcurve; dat vermogen wordt te allen tijde veilig opgevangen door het Ride by Wire-systeem en het inertie platform, die voorzien zijn van ABS cornering-, tractiecontrole- en wielcontrolefuncties

De exclusieve S versie scherpt de Monster sportprestaties nog verder aan dankzij een 48 mm Öhlins vork en Öhlins monoshock achteraan, welke beide volledig instelbaar zijn. De twee 330 mm Brembo remschijven aan de voorzijde zorgen voor een ontzagwekkende remwerking, in samenwerking met de Brembo M50 monoblok remklauwen. De Monster 1200 S is ook voorzien van velgen met drie Y-spaken, een carbon voorspatbord, een koplamp die wordt gekenmerkt door de DRL (Daytime Running Light) en LED-indicatoren. Als aanvulling op de standaarduitrusting is de quickshifter up & down leverbaar.

De nieuwe Monster 1200 S in de "Black on Black" kleurstelling zal in oktober verkrijgbaar zijn bij Ducati dealers voor 17.790 Euro in België en 20.190 Euro in Nederland.

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: TRIUMPH in 1945 - Sangster verkoopt Ariel aan BSA. De produktie wordt verder in gang gezet in Warwick. Ook start de bouw van een nieuwe assemblagehal in Meriden, een nu beter gelegen handelscentrum. Men start ook met het produceren van vliegtuigmotoren en is zelfs één van de betere aan het eind van de oorlog. Turner verlaat Triumph na een knallende ruzie met Sangster en gaat bij BSA werken. Bert Hopwood neemt zijn plaats in en werkt verder aan een nieuwe zijklepper als concurrent voor de militaire BSA. Deze ging echter nooit in productie. Laat-1943 komt Turner terug naar het bedrijf op verzoek van Sangster. In totaal werden in de oorlogsjaren 50.000 motoren geproduceerd.
© 2000 - 2024 Motoroccasion