Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
23-10-2020
Weekend Sale bij Motor Centrum Rijen!

In het weekend van 31 oktober kun je op zaterdag en zondag profiteren van onze spectaculaire Weekend Sale met tot wel 50% korting op ons kledingassortiment. Wij hebben een ruime collectie van alle grote topmerken zoals, Rukka, Rev'It, Scorpion, Nolan, Shoei, Held, Alpinestars en Shark. Of je nu een helm, jas, broek, laarzen, handschoenen of kinderkleding zoekt, Motor Centrum Rijen heeft het!



Bovendien hebben we super scherpe deals op nieuwe motoren van de merken Kawasaki, Suzuki Triumph, KTM en Husqvarna. Daarnaast hebben we een mooie selectie demo motoren met extreem lage kilometerstanden tegen zeer aantrekkelijke prijzen direct rijklaar in onze showroom staan en op de eerste verdieping tref je altijd meer dan 100 occasions met BOVAG garantie!

Openingstijden Weekend Sale
Zaterdag 31 oktober: 9:00 – 17:00
Zondag 1 november: 11:00 – 16:00

Graag tot ziens in onze compleet vernieuwde 1000m2 showroom!

Team Motor Centrum Rijen

https://www.mcrijen.nl

 







Bron: Motor Centrum Rijen

Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.
© 2000 - 2023 Motoroccasion