Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
28-10-2021
Winterstalling voor jouw H-D bij Twin Performance

Jouw Harley-Davidson wordt in een beveiligde en afgesloten ruimte gestald.
 

- Winterstalling inclusief:
- Brandstof toevoeging.
- Controle bandenspanning.
- Je motor word gewassen.
- De accu word doorgemeten en op spanning gehouden.
voor slechts €135,-

Winterstalling (zie vorige) en voorjaarsbeurt:
- motorolie en oliefilter worden vervangen.
- algehele inspectie, bestaande uit
      luchtfilter controle,
      Inspectie verlichting,
      Banden spanning controle,
      Bougie controle,
      Remblokken controle,
      Remschijven controle en
      Kabel controle.
Voor slechts €250,-

*Bij constatering van gebreken zullen wij contact met je opnemen en in overleg gaan repareren en of vervangen.

Dan ben je er van verzekerd dat je Harley-Davidson in het voorjaar weer rij-klaar voor je klaar staat.

Wij bieden ook aan om je Harley-Davidson te poetsen, compleet inclusief materialen voor €85,-
(kan hij weer mooi in het voorjaar de weg op)

Haal Service
Wij kunnen uw Harley-Davidson GRATIS komen halen binnen een straal van 50 km van ons bedrijf.
Buiten deze straal is de prijs in overleg.

Bel en of mail voor een plekje, VOL =VOL.
info@twin-performance.nl
0529-456267

Kijk voor al onze diensten en voorraad op www.twin-performance.nl.


TWIN-PERFORMANCE OMMEN
Strangeweg 19
7731 GV Ommen
Tel:(0529) 456267



Bron: Twin Performance Ommen

Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion