Nieuwsbrief:

Sjoerdsma Motorcycles

Alle motoren van Sjoerdsma Motorcycles
7 motoren gevonden
YAMAHA FZS 600 FAZER S
YAMAHA FZS 600 FAZER S
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2003, 43999 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2004, 43312 Km
YAMAHA YZF R1
YAMAHA YZF R1
€ 4.490,- p/mnd klik hier
1999, 65231 Km
HONDA CB 600 S HORNET
HONDA CB 600 S HORNET
€ 2.890,- p/mnd klik hier
2000, 37515 Km
YAMAHA FJR 1300
YAMAHA FJR 1300
€ 3.990,- p/mnd klik hier
2004, 87200 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XR 1200
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XR 1200
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2009, 15652 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XLH 1200
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XLH 1200
€ 5.990,- p/mnd klik hier
1993, 15017 Km
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geĂŻnteresseerd was. Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geĂŻntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
© 2000 - 2025 Motoroccasion