Home
Contact
Disclaimer
Sitemap
Login
Nieuwsbrief:
Aanmelden
Motorplein
Motoren zoeken
Motor gegevens
Alle motoren
Aanbiedingen
Favorieten
ZOEK:
Motor zoeken
Eenvoudig zoeken
Geavanceerd zoeken
MODELLEN 2025
Occasions
Nieuw
Merk:
Type:
Categorie:
Categorieën
All Off Road
Cross
Custom Cruiser
Enduro
Minibike
Motorscooter
Naked
Overig
Quad
Retro
Sport
Super Sport
Supermotard
Toer
Trial
Trike
Zijspan
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
▼
Minder opties
▲
Motorinhoud:
-
Vermogen:
-
Geschikt voor:
Electrisch
BTW Verrekenbaar
Afstand:
Alle
10 km
25 km
50 km
75 km
100 km
Trefwoorden:
Zoeken
Reset
Top Motoren Selectie
MODELLEN 2025
Advertentie
Like ons op facebook
Motoroccasion
Zoeken
Sorteer op:
Merk + Type ↗
Merk + Type ↘
Bouwjaar ↗
Bouwjaar ↘
Prijs ↗
Prijs ↘
Uw zoekactie heeft geen resultaten opgeleverd.
Wist u dat:
In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van YAMAHA
350 R5F
BOOSTER
BT 1100 BULLDOG
DT 250 MX
FJ 1200
FJR 1300 AS
FJR 1300
FZ 1 FAZER
FZ 6 FAZER
FZ 8 FAZER
FZR 400
FZR 600
FZS 1000 FAZER
FZS 600 FAZER
FZX 750
GTS 1000
KODIAK YFM 450
MT 01
MT 03
MT 07 Y-AMT
MT 07
MT 09 SP
MT 09 Y-AMT
MT 09
MT 10 SP
MT 10
MT 125
NIKEN
NMAX 125
NMAX 155
PW 50
R1 M
R9
RAYZR
RD 350
SCR 950
SRX 250
SZR 660
TDM 850
TDM 900
TENERE 700 RALLY EDITION
TENERE 700 WORLD RAID
TENERE 700 WORLD RALLY
TENERE 700
TMAX 25TH ANNIVERSARY
TMAX
TR 1
TRACER 7 GT Y-AMT
TRACER 7 Y-AMT
TRACER 700 GT
TRACER 700
TRACER 7
TRACER 9 GT+ Y-AMT
TRACER 9 Y-AMT
TRACER 900 GT
TRACER 900
TRACER 9
TRICITY 125
TRICITY
TRX 850
TZR
VMAX
WR 125
WR 250
WR 450 F
X CITY 250
X MAX 250
X MAX 300
X MAX 400
XC 125 BELUGA
XENTER 125
XG 250 TRICKER
XJ 6 / DIVERSION
XJ 600 / DIVERSION
XJ 700
XJ 750
XJ 900 / DIVERSION
XJR 1200
XJR 1300
XS 1100 /ELEVEN
XS 500
XS 650
XS 750 C
XS 750 SE
XSR 125 LEGACY
XSR 125
XSR 700
XSR 900 GP
XSR 900
XT 1200 Z/ZE SUPER TENERE
XT 500
XT 660 Z TENERE
XT 660
XTZ 750 SUPERTENERE
XV 1100 VIRAGO
XV 1600 WILD STAR
XV 1700 WARRIOR
XV 1900 (A) MIDNIGHT STAR
XV 535 VIRAGO
XV 700 VIRAGO
XV 750 VIRAGO
XV 920
XV 950 / R
XVS 1100 DRAGSTAR
XVS 1300
XVS 650 DRAGSTAR
XVS 950
XVZ 1300
YBR 125
YFM 110
YFM 350
YFM 700 RAPTOR
YFZ 50
YP 250 MAJESTY
YP 400 MAJESTY
YZ 125
YZ 250
YZ 450
YZ 65
YZ 85
YZF 1000 R THUNDERACE
YZF 600 R THUNDERCAT
YZF 750 R
YZF R 125
YZF R1
YZF R3
YZF R6 RACE
YZF R6
YZF R7 OW-02
YZF R7
YZF R9
Contact
Sitemap
Disclaimer
© 2000 - 2025 Motoroccasion