Nieuwsbrief:

Motor zoeken

YAMAHA SELECT OCCASIONS
MOTORBEURS UTRECHT
Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2015, 5500 Km
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 8.250,- p/mnd klik hier
2015, 1150 Km
Merkdealer
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 7.998,- € 8.490,- p/mnd klik hier
2015, 4490 Km
Merkdealer
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2017, 1035 Km
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2017, 0 Km
Merkdealer
Yamaha Select Occasion
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 10.499,- € 11.299,- p/mnd klik hier
2017, 0 Km
Merkdealer
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 11.499,- p/mnd klik hier
Nieuw
YAMAHA WR 250 F
YAMAHA WR 250 F
€ 9.999,- p/mnd klik hier
Nieuw
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van YAMAHA

BT 1100 BULLDOG
BW 125
D'ELIGHT
FJ 1200
FJR 1300 AE
FJR 1300 AS
FJR 1300
FZ 1 FAZER ABS
FZ 1 FAZER
FZ 1 S FAZER
FZ 6 FAZER ABS
FZ 6 FAZER
FZ 6 S FAZER
FZ 600
FZ 750
FZ 8 FAZER
FZ 8
FZR 1000
FZR 600
FZS 1000 FAZER
FZS 600 FAZER
FZX 700
GTS 1000
MAJESTY 400
MT 01
MT 03 ABS
MT 03
MT 07
MT 09 SP
MT 09
MT 10
MT 125 ABS
NMAX
PW 50
RD 250
RD 350
RS 125
SCR 950
SR 400
SR 500
SY 250 SCORPA
SZR 660
TDM 850
TDM 900
TMAX DX
TMAX SX
TMAX
TR 1
TRACER 700 ABS
TRACER 900 ABS
TRACER 900 GT
TRACER 900
TRICITY
TRX 850
TTR 110 E
TTR 125
TTR 50
TTR 600
TY 250
VMAX
VP 300 VERSITY
WR 125
WR 250
WR 450 F
X CITY 250
X MAX 125
X MAX 250 IRON MAX ABS
X MAX 250
X MAX 300 ABS
X MAX 400 IRON MAX ABS
X MAX 400
XENTER 125
XJ 6 / DIVERSION
XJ 600 / DIVERSION
XJ 650
XJ 700
XJ 900 / DIVERSION
XJR 1200
XJR 1300 60TH ANNIVERSARY
XJR 1300
XS 650
XS 750 C
XSR 700 60TH ANNIVERSARY
XSR 700 ABS
XSR 900
XT 1200 Z/ZE SUPER TENERE
XT 125
XT 500
XT 550
XT 660 Z TENERE
XT 660
XT1200 Z/ZE WORLDCROSSER
XV 1000 VIRAGO
XV 1100 VIRAGO
XV 1600 WILD STAR
XV 1700 ROAD STAR
XV 1700 WARRIOR
XV 1900 (A) MIDNIGHT STAR
XV 250 VIRAGO
XV 535 VIRAGO
XV 700 VIRAGO
XV 750 VIRAGO
XV 920
XV 950 / R
XVS 1100 DRAGSTAR
XVS 1300
XVS 400 DRAGSTAR
XVS 650 DRAGSTAR
XVS 950
XVZ 1200
XVZ 1300
YBR 125
YFM 550 GRIZZLY
YFM 700 R SE
YFM 700 RAPTOR
YFM 80
YFM 90 R
YFZ 50
YP 250 MAJESTY
YP 400 MAJESTY
YX 600 RADIAN
YXZ 1000 R
YZ 125
YZ 250 F
YZ 250
YZ 450 F
YZ 85
YZF 1000 R THUNDERACE
YZF 250
YZF 450
YZF 600 R THUNDERCAT
YZF 750 R
YZF R 125
YZF R1
YZF R3
YZF R6
YZF R7
ZIJSPAN
© 2000 - 2018 Motoroccasion