Home
Contact
Disclaimer
Sitemap
Login
Nieuwsbrief:
Aanmelden
Motorplein
Motoren zoeken
Motor gegevens
Alle motoren
Aanbiedingen
Favorieten
ZOEK:
Motor zoeken
Eenvoudig zoeken
Geavanceerd zoeken
MODELLEN 2025
Occasions
Nieuw
Merk:
Type:
Categorie:
Categorieën
All Off Road
Cross
Custom Cruiser
Enduro
Minibike
Motorscooter
Naked
Overig
Quad
Retro
Sport
Super Sport
Supermotard
Toer
Trial
Trike
Zijspan
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
▼
Minder opties
▲
Motorinhoud:
-
Vermogen:
-
Geschikt voor:
Electrisch
BTW Verrekenbaar
Afstand:
Alle
10 km
25 km
50 km
75 km
100 km
Trefwoorden:
Zoeken
Reset
Top Motoren Selectie
MODELLEN 2025
Advertentie
Like ons op facebook
Motoroccasion
Zoeken
Sorteer op:
Merk + Type ↗
Merk + Type ↘
Bouwjaar ↗
Bouwjaar ↘
Prijs ↗
Prijs ↘
Uw zoekactie heeft geen resultaten opgeleverd.
Wist u dat:
In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van YAMAHA
350 R5F
BOOSTER
BT 1100 BULLDOG
DT 250 MX
FJ 1200
FJR 1300 AS
FJR 1300
FZ 1 FAZER
FZ 6 FAZER
FZ 8 FAZER
FZR 400
FZR 600
FZS 1000 FAZER
FZS 600 FAZER
GTS 1000
KODIAK YFM 450
MT 01
MT 03
MT 07 Y-AMT
MT 07
MT 09 SP
MT 09 Y-AMT
MT 09
MT 10 SP
MT 10
MT 125
NIKEN
NMAX 125
NMAX 155
PW 50
R1 M
R9
RAYZR
RD 350
RS 125
RS 200
SCR 950
SR 400
SRX 250
SZR 660
TDM 850
TDM 900
TENERE 700 RALLY EDITION
TENERE 700 WORLD RAID
TENERE 700 WORLD RALLY
TENERE 700
TMAX
TR 1
TRACER 700 GT
TRACER 700
TRACER 7
TRACER 9 GT+ Y-AMT
TRACER 9 Y-AMT
TRACER 900 GT
TRACER 900
TRACER 9
TRICITY 125
TRICITY
TRX 850
TTR 125
TZR
VMAX
WR 250
WR 450 F
X CITY 250
X MAX 250
X MAX 300
X MAX 400
XC 125 BELUGA
XG 250 TRICKER
XJ 6 / DIVERSION
XJ 600 / DIVERSION
XJ 700
XJ 750
XJ 900 / DIVERSION
XJR 1200
XJR 1300
XS 1100 /ELEVEN
XS 500
XS 650
XS 750 C
XS 750 SE
XSR 125 LEGACY
XSR 125
XSR 700
XSR 900 GP
XSR 900
XT 1200 Z/ZE SUPER TENERE
XT 350
XT 500
XT 600
XT 660 Z TENERE
XT 660
XV 1100 VIRAGO
XV 1600 WILD STAR
XV 1700 WARRIOR
XV 1900 (A) MIDNIGHT STAR
XV 700 VIRAGO
XV 750 VIRAGO
XV 920
XV 950 / R
XVS 1100 DRAGSTAR
XVS 1300
XVS 650 DRAGSTAR
XVS 950
XVZ 1300
YBR 125
YFM 110
YFM 350
YFM 700 RAPTOR
YFM 90 R
YFZ 50
YP 250 MAJESTY
YP 400 MAJESTY
YZ 125
YZ 250
YZ 450
YZ 65
YZ 85
YZF 1000 R THUNDERACE
YZF 600 R THUNDERCAT
YZF 750 R
YZF R 125
YZF R1
YZF R3
YZF R6 RACE
YZF R6
YZF R7
YZF R9
Contact
Sitemap
Disclaimer
© 2000 - 2025 Motoroccasion