Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
21-01-2021
350.000 keer Monster

Het 350.000ste model van de meest verkochte familie van motorfietsen in de geschiedenis van Ducati is een Monster 1200 S Black on Black

De Monster bereikt een belangrijke mijlpaal in zijn geschiedenis met de levering van het 350.000ste model. Dit is een Monster 1200 S "Black on Black", die Ducati CEO Claudio Domenicali en de Director van het Ducati Design Center Andrea Ferraresi persoonlijk aan de eigenaar, de Ducatista Sebastien Francois Yves Hervé De Rose, hebben overhandigd.

De Monster is het meest verkochte Ducati model aller tijden en ook de langstlopende motorfiets in het gamma. De legende ontstond in 1992 toen het bedrijf het idee had om een Ducati op de weg te zetten met een Superbike chassis ontdaan van de kuipen en alle elementen die niet strikt noodzakelijk zijn. Met de lancering van het M900 model, de eerste Monster ooit, was Ducati in staat om een nieuw segment van de motorfietsmarkt te creëren - de sportieve naked - en zo een motorfiets te creëren die al meerdere generaties lang een echte maatstaf is.

In de loop van bijna dertig jaar is de Monster veranderd, verbeterd en geëvolueerd vanuit een technisch en esthetisch oogpunt, maar zonder ooit het hoofddoel uit het oog te verliezen: een fun-to-ride motorfiets te zijn voor motorrijders van over de hele wereld en nieuwe generaties enthousiastelingen te inspireren. Van de legendarische Monster 600, die de Ducati wereld openstelde voor vele jonge motorrijders, tot de tweede generatie met de 696 en 1100 modellen, die de 4-kleppen versies doorliepen, tot de meest recente 797, 821 en 1200, is de Monster een buitengewoon succes voor het merk en voor de Ducati onderneming.

Op 2 december 2020 presenteerde de fabrikant uit Borgo Panigale de nieuwe generatie van de Monster aan het publiek, die in april 2021 bij de dealers zal aankomen. Een lichte en essentiële motorfiets, geïnspireerd op het originele concept uit 1992, met een frame dat is afgeleid van de Superbike en een krachtig motorblok dat perfect geschikt is voor gebruik op de weg. Mede dankzij het nieuwe design, dat zich in een moderne, sportieve, elegante en technologische richting heeft ontwikkeld, is de nieuwe Monster (ook verkrijgbaar in een 35 kW versie voor rijders met een A2-rijbewijs) de ideale keuze voor zowel degenen die voor het eerst de wereld van de twee wielen benaderen als voor de ervaren rijder en staat hij klaar om nieuwe generaties motorrijders te inspireren met geweldige maar altijd gemakkelijk te beheren prestaties, een extreem laag gewicht, een wendbaar en intuïtief chassis en een prestigieus aanbod aan elektronische apparatuur.

Je droomDUCATI nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl
#Ducati #Monster #1200S #motor kopen #motoroccasion 
 

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.
© 2000 - 2021 Motoroccasion