Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
10-01-2019
BMW Motorrad pakt uit op MOTORbeurs Utrecht 2019 met uitdagende indoor ‘GS Adventure Arena’.

BMW Motorrad pakt groot uit op de MOTORbeurs Utrecht van 14 tot 17 februari 2019. Het populairste motormerk van Nederland – al negen jaar op rij – biedt allereerst een overzicht van bijna alle modellen die bezoekers tot in detail kunnen bewonderen. Daarnaast is er pal naast de stand van BMW Motorrad een indoor ‘GS Adventure Arena’ te vinden waar bezoekers van de beurs tijdens de ‘Mini GS Trophy’ én ‘Indoor GS DiscoveRide’ kunnen proeven van ‘The Spirit of GS’.

Mini GS Trophy
Tijdens de ‘Mini GS Trophy’ wordt het uiterste gevraagd van ervaren rijders. Ze moeten alle rijtechnieken uit de kast te halen om de nieuwe BMW R 1250 GS foutloos over een parcours te sturen. Geen eenvoudig parcours, maar een heuse arena met een oppervlakte van maar liefst 740 vierkante meter. De arena kent meerdere lussen met daarin verschillende toestellen waarbij goede balans, gas/koppeling-controle en kijktechniek het verschil gaan maken.

Elke beursdag strijden meerdere rijders in de ‘Mini GS Trophy’ op de door BMW Motorrad beschikbaar gestelde BMW R 1250 GS – voorzien van het nieuwe motorblok met ShiftCam technologie – om de eer en hele mooie prijzen. Geïnteresseerden dienen zich voor deelname aan de ‘Mini GS Trophy’ vooraf aan te melden via deze link.



Indoor GS DiscoveRide
BMW Motorrad geeft liefhebbers tijdens de MOTORbeurs Utrecht daarnaast de unieke mogelijkheid om deel te nemen aan de ‘Indoor GS DiscoveRide’. Deelnemers volgen onder professionele begeleiding een avontuurlijk parcours op de door BMW Motorrad beschikbaar gestelde BMW F 750 GS. Dit parcours is gedeeltelijk gelijk aan dat van de ‘Mini GS Trophy’. Ook voor de ‘Indoor GS DiscoveRide’ dienen geïnteresseerden zich vooraf aan te melden. Dat kan via deze link. Ook voor mensen die zich niet aanmelden is er volop spektakel, want de professionals van BERRT geven in de ‘GS Adventure Arena’ demonstraties.

De 35e editie van de MOTORbeurs Utrecht vindt plaats van 14 tot en met 17 februari in de Jaarbeurs Utrecht. BMW Motorrad is te vinden op stand 7.B085.

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes. De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur. De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S. Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen. Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
© 2000 - 2020 Motoroccasion