Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
05-07-2021
IGM Trading BV en Duitse Grand Canyon GmbH overgenomen door Duell



Finse motorfietsdistributeur Duell neemt Nederlandse IGM Trading BV en Duitse Grand Canyon GmbH over
- Nieuwe logistieke locatie in Hengelo gaat leveringen in Centraal-Europa optimaliseren
- Duits dealernetwerk met meer dan 500 dealers wordt vanaf juli 2021 direct beleverd
- Meer dan 200 merken en 130.000 artikelen "24/7" beschikbaar - drie eigen kledingmerken in het assortiment

De grootste Scandinavische distributeur voor motorfietsonderdelen en -kleding, Duell Bike-Center Group, neemt de Nederlandse distributeur IGM Trading BV en het bijbehorende Duitse Grand Canyon GmbH over. Het Finse bedrijf zet daarmee zijn sterke expansiekoers naar Centraal- en Zuid-Europa voort, die al in 2019 werd ingezet. Met de overname beschikt Duell nu over een strategisch belangrijk logistiek centrum, dat de snelle en efficiënte belevering van het dealernetwerk buiten Scandinavië verder optimaliseert. Duell betreedt voor het eerst Duitsland, een van de grootste Europese motormarkten en gaat een netwerk van meer dan 500 dealers met het assortiment van zo'n 200 merken en ruim 130.000 onderdelen vanaf juli direct beleveren. Met de overname breidt Duell haar assortiment van eigen kledingmerken Halvarssons en Lindstrands uit met de merken Grand Canyon Bikewear, Premier Helmets en Stylmartin boots die voorheen door IGM werden beheerd. De oprichters en huidige algemene directie van IGM, Arno en Ingrid Gaalman, zullen de Duell Bike-Center Group ook in de komende jaren met raad en daad blijven bijstaan. Alle medewerkers van IGM Trading BV en Grand Canyon GmbH zullen worden overgenomen in de Duell Bike-Center Group.

"Wij willen de beste producten tegen de beste prijzen met de beste levertijden voor onze klanten", licht Jarkko Ämmälä, CEO van de Duell Bike-Center Group, de bedrijfsfilosofie van de Finse handelsonderneming toe, waarmee de onderneming in amper 40 jaar tijd de onbetwiste nummer 1 in Scandinavië is geworden. Duell verkoopt dagelijks meer dan 200 topmerken en in totaal meer dan 130.000 onderdelen in Scandinavië, Denemarken, Groot-Brittannië, Ierland, Nederland, België, Spanje en delen van Oost-Europa. "Met de overname van IGM Trading krijgen we een strategisch belangrijke logistieke locatie én toegang tot een nieuw handelsnetwerk in Duitsland, een van de grootste afzetmarkten voor motoraccessoires in Europa en uitbreiding van het netwerk in de Benelux. Ik ben ervan overtuigd dat we onze nieuwe klanten in de kortst mogelijke tijd zullen bereiken en inspireren met onze bedrijfsfilosofie, producten en diensten", aldus Ämmälä.

De Belgische motorbranche specialist en insider, Erwin Van Hoof, die sinds 2019 verantwoordelijk is voor de expansie en ontwikkeling van het bedrijf buiten Scandinavië, zal de snelle en soepele integratie van IGM in de Duell-groep aansturen. "Duitsland is een van de belangrijkste markten in Centraal-Europa. Om onze klanten vanaf de eerste dag de Duell premium service met talrijke merkproducten en kwaliteitsonderdelen te kunnen garanderen, hebben we al twaalf maanden van intensieve voorbereiding achter de rug. We beschikken nu niet alleen over een modern logistiek centrum, maar ook over een professioneel, gemotiveerd en krachtig team met vijf salesmanagers die klaar staan om onze klanten met raad en daad bij te staan", aldus Erwin Van Hoof, Export en Business Development Manager bij Duell Bike-Center Group.

Ook Arno Gaalman, oprichter en directeur van het voormalige IGM Trading BV, is blij met de succesvolle afronding van het contract: "Wij kijken uit naar de samenwerking en zijn er trots op deel uit te maken van deze grote en succesvolle distributiegroep. Door de bundeling van de Scandinavische kracht en de Nederlandse commerciële vaardigheden zullen we profiteren van talloze synergiën. De ambitieuze doelstellingen van Duell passen perfect bij de doelstellingen van het voormalige IGM en ik ben er dan ook van overtuigd dat we samen sneller dan ooit zullen groeien ten gunste van onze klanten, partners en medewerkers in Duitsland en Nederland."
Duell biedt haar handelspartners een uitgebreid portfolio aan met alle noodzakelijke productgroepen die nodig zijn voor het onderhoud en de service van motorfietsen. Daarnaast biedt Duell motorkleding, helmen en alle denkbare beschermingsmiddelen voor de moderne motorrijder. De lijst van bekende merken die Duell in haar portefeuille heeft, is navenant lang.

Twee nieuwe motorkledingmerken voor Duitsland: Halvarssons en Lindstrands 
Het hoogtepunt van de Duell-productportefeuille en haast volledig nieuw in Duitsland zijn de traditionele Zweedse merken Halvarssons en Lindstrands. Beide merken kijken terug op meer dan 70 jaar traditie, zijn al tientallen jaren beproefd in de meest uiteenlopende weersomstandigheden, maar zijn buiten Scandinavië vrijwel onbekend. De kledingmerken zijn sinds 2019 eigendom van de Duell Bike-Center Group en worden verder ontwikkeld in het eigen design- en ontwikkelingscentrum. Als
premium merk staat Halvarssons voor klassiek design en de hoogste kwaliteit in leer en textiel en voldoet het aan de hoogste veiligheidsnormen zoals AAA. Lindstrands geniet een uitstekende reputatie als bijzonder robuuste, duurzame en comfortabele uitrusting, vooral bij veeleisende toeren adventure-rijders die veel kilometers maken. Beide merken zullen de keuze voor Duitse motorrijders uitbreiden en geleidelijk de markt voor motorkleding veranderen. Een perfecte match met de bestaande merken is het kledingmerk Grand Canyon Bikewear, dat voorheen door IGM en Grand Canyon GmbH werden beheerd en in de komende jaren door de Scandinavische designspecialisten zal worden geleid en ontwikkeld.

Gezonde en langdurige groei in plaats van snel succes
"We willen de one-stop-oplossing zijn voor onze dealers. In plaats van kostbare tijd te verspillen aan research, moeten onze klanten weten dat Duell op alle vragen een antwoord heeft. Zelfs in het tijdperk van snelle e-communicatie vertrouwen we daarom op persoonlijk contact via onze vertegenwoordigers met onze partners, naast ons gebruiksvriendelijke B2B-platform. Dit is een essentieel onderdeel van onze filosofie waarmee we het service leiderschap willen bereiken", licht Van Hoof toe.
Duell zal daarom bij haar uitbreidingsproject in Centraal Europa trouw blijven aan haar bijna 40-jarige bedrijfsfilosofie. Ämmälä licht de strategie toe: "Met alle passie voor powersport die iedereen bij Duell heeft, zijn we ook berekenende zakenmensen. Het zal niet eenvoudig zijn om de reeds sterk bezette markten in Centraal- en Zuid-Europa te betreden. Daarom geven we voorrang aan een gezonde groei op lange termijn in plaats van een snel, maar mogelijk slechts korte termijnsucces. "
Een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie van Duell is het opbouwen van lokale logistieke centra, die korte verbindingen en snelle levertijden moeten garanderen. Naast het oprichten van eigen regionale dochterondernemingen maakt ook de overname van bestaande handelsbedrijven deel uit van het bedrijfsmodel van Duell. Duell's hoofdaandeelhouder, de Finse financiële investeerder Sponsor Capital, levert de nodige financiële slagkracht voor het mammoetproject en zal de komende jaren financiële slagkracht leveren voor het uitbreidingsproject in Centraal- en Zuid-Europa.

Bekijk alle produkten op www.igm-trading.com
 

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Meehangen" betekent: Niets is zo hinderlijk als een duopassagier die niet met de berijder meehangt in de bocht. Nog erger is een onervaren duopassagier die in een bocht (als schrikreactie) naar de verkeerde kant gaat overhangen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion