Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
25-02-2022
Suzuki onthult GSX-S MotoGP™ Editions

Ultieme specials voor GSX-S950 en GSX-S1000

Kampioenskleuren voor de straat. Op de dag dat de Suzuki GSX-RR voor 2022 wordt onthuld, trekt Suzuki ook het doek van de ultieme specials van de GSX-S950 en GSX-S1000: de MotoGP Editions.

+ Kleurstelling van Suzuki GSX-RR
+ GSX-S950 en GSX-S1000 met MotoGP-kleurstelling
+ Per direct te bestellen bij Suzuki Motoren-dealer
+ Legendarische kleurcombinatie
Blauw en zilvergrijs: de kleuren van de Suzuki GSX-RR waarmee Joan Mir in 2020 wereldkampioen MotoGP™ werd. Met die kleurcombinatie zal Team Suzuki Ecstar ook dit jaar de strijd aangaan in de topklasse van de motorsport. Nu komt Suzuki met een special voor de GSX-S950 en GSX-S1000, waarmee de MotoGP™-kleurstelling ook beschikbaar wordt voor de openbare weg.

Ultieme Special Edition
De MotoGP™ Edition is de ultieme special voor de GSX-S950 en GSX-S1000. Met de MotoGP™-kleurstelling en alle accessoires uit het Street Xtreme Pack - een Yoshimura-uitlaat, Suzuki stuurgewichten, een korte kentekenplaathouder, een duoseatcover, strak vormgegeven spiegels en bobbins – ogen de moderne nakeds van Suzuki stoerder dan ooit. De standaard knipperlichten van de GSX-S950 worden bovendien vervangen door dynamische LED-knipperlichten. De GSX-S1000 MotoGP™ Edition beschikt standaard al over LED-knipperlichten.

Nog uitgebreider zijn de MotoGP™ Edition + varianten, waarbij aan de lange lijst van accessoires ook framesliders en een luxe zadel voorzien van GSX-S logo zijn toegevoegd.

Direct te bestellen
De MotoGP™ Editions van de GSX-S950 en GSX-S1000 zijn direct te bestellen bij de Suzuki Motoren-dealer en alleen verkrijgbaar in de blauw met zilvergrijze kleurstelling (YSF: Metallic Triton Blue).

Je droomSUZUKI nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl.

#Suzuki #GSX-S #MotoGP #Motoroccasion













Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2022 Motoroccasion