Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
17-08-2020
BMW R 18 Dragster Ronald Sands



Custom Bike Designer Ronald Sands heeft een BMW R18 gestript om er een Dragster van te maken. Ronald Sands:"Bij het zien van het duidelijk zichtbare motorblok als het centrum van dit model moest ik direct denken aan muscle cars. Mijn vader was een drag racer en mijn plan was om deze motor om te bouwen met het idee om zo hard mogelijk op een recht stuk te kunnen rijden."

"Eerst werd er een grove schets gemaakt om de vorm en geometrie van de motor te visualiseren. Daarna begint het echte werk. Het meest lastige was de electronica omdat we nitrox wilden gebruiken. We hebben de uitlaten vervangen en de inlaat drastisch veranderd. Het was wat experimenteren maar het is gelukt. Elke motor heeft een aantal leermomenten, ook na het bouwen van meer dan 200 motoren," vervolgt Ronald Sands:" waarbij we proberen te begrijpen in welk genre we werken en wat de motor authentiek en ook functioneel maakt." 


De R 18 Dragster specificaties:

Het frame is aangepast door de complete achtervering te verwijderen en geschikt te maken voor drag racen
De voor- en achterspatborden zijn aangepast.
De koplamp is origineel maar toegerust met aluminium design onderdelen.
De uitlaat is handgemaakt.
De voorrem- en hoofdremcylinder zijn van Roland Sands Design.
De kleur is een two tone metallic blauw met klassieke witte BMW pin-stripes, verzorgd door Roland’s spuiter Chris Wood.
De voorvorhk is van een BMW R nineT.
Het voorste remsysteem is van een S 1000 RR superbike.
Het zadel is nieuw en speciaal voor deze motor ontworpen op basis van een RSD custom seat van Saddlemen. 
 
Je droomBMW nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

# BMW #Motorrad #R18 #RonaldSands #Motoroccasion #motorkopen
 















Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Gooseneck" betekent: Balhoofd dat zodanig is veranderd dat de voorvork meer onderuit/naar voren komt te staan. De balhoofdpijp wordt voor het frame uit gezet door een verlengstuk in de vorm van een ganzenek (gooseneck). Chopper-bouwers kiezen soms voor deze constructie. Door de hiermee gepaard gaande verlenging van de wielbasis, ontstaat een indirecte manier van sturen in bochten die niet iedereen als even prettig ervaart. Deze eigenschap wreekt zich het minst wanneer zoveel mogelijk lange rechte stukken worden afgelegd. Een gooseneck is ook de als een ganzenek gevormde bevestigingsstang tussen motor en zijspanbak. Gooseneck is tevens een bekende bocht in het circuit op het Isle of Man.
© 2000 - 2025 Motoroccasion