Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
17-08-2020
BMW R 18 Dragster Ronald Sands



Custom Bike Designer Ronald Sands heeft een BMW R18 gestript om er een Dragster van te maken. Ronald Sands:"Bij het zien van het duidelijk zichtbare motorblok als het centrum van dit model moest ik direct denken aan muscle cars. Mijn vader was een drag racer en mijn plan was om deze motor om te bouwen met het idee om zo hard mogelijk op een recht stuk te kunnen rijden."

"Eerst werd er een grove schets gemaakt om de vorm en geometrie van de motor te visualiseren. Daarna begint het echte werk. Het meest lastige was de electronica omdat we nitrox wilden gebruiken. We hebben de uitlaten vervangen en de inlaat drastisch veranderd. Het was wat experimenteren maar het is gelukt. Elke motor heeft een aantal leermomenten, ook na het bouwen van meer dan 200 motoren," vervolgt Ronald Sands:" waarbij we proberen te begrijpen in welk genre we werken en wat de motor authentiek en ook functioneel maakt." 


De R 18 Dragster specificaties:

Het frame is aangepast door de complete achtervering te verwijderen en geschikt te maken voor drag racen
De voor- en achterspatborden zijn aangepast.
De koplamp is origineel maar toegerust met aluminium design onderdelen.
De uitlaat is handgemaakt.
De voorrem- en hoofdremcylinder zijn van Roland Sands Design.
De kleur is een two tone metallic blauw met klassieke witte BMW pin-stripes, verzorgd door Roland’s spuiter Chris Wood.
De voorvorhk is van een BMW R nineT.
Het voorste remsysteem is van een S 1000 RR superbike.
Het zadel is nieuw en speciaal voor deze motor ontworpen op basis van een RSD custom seat van Saddlemen. 
 
Je droomBMW nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

# BMW #Motorrad #R18 #RonaldSands #Motoroccasion #motorkopen
 















Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Klemmer" betekent: Door onvoldoende koeling en/of niet optimale smering, kan de temperatuur van cilinder en zuiger zodanig stijgen, dat de zuiger meer wil uitzetten dan de cilinder toelaat. De oliefilm tussen zuiger en cilinderwand wordt dan op de heetste plaatsen weggedrukt, of verbrandt, waardoor direct contact tussen zuiger en cilinderwand ontstaat. Op dat moment wrijft de zuiger een dun laagje aluminium op de stalen cilinderwand. Dit is het eigenlijke klemmen, wat tijdens het rijden wordt gevoeld als het inhouden van de motor. Na afkoeling en het lostrappen van het blok kan de motorrit doorgaans weer worden hervat. Zij het dat demontage en opschuren van zuigerrok en cilinderwand noodzakelijk is om herhaling van dit onprettige verschijnsel te voorkomen. Het opgesmeerde zuigermateriaal moet met fijn schuurpapier van de cilinderwand worden verwijderd. Eveneens dienen de vreetplekken op de zuiger met schuurlinnen te worden bewerkt. In de regel zal vervanging van de zuigerveren ook noodzakelijk zijn. Een klemmer doet zich meestal voor bij een storing in het smeersysteem o f wanneer te lang op topsnelheid wordt gereden onder zware omstandigheden als warm weer of bergachtige trajecten.
© 2000 - 2022 Motoroccasion