Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
16-06-2020
Ducati Hypermotard 950 RVE leverbaar



Vandaag bereikte ons het bericht van Ducati dat in juli de nieuwe Hypermotard 950 RVE leverbaar is via de dealers. Deze motor onderscheidt zich met name door de kleurstelling die Graffiti genoemd wordt en geïnspireerd is op street-art. De motor komt in de Borgo Panigale familie te staan tussen het instapmodel Hypermotard 950 en het topmodel 950 SP.

De Hypermotard 950 RVE wordt uitgebreid met Ducati quick shift up en down Evo. Dit is bovenop de standaard componenten zoals Bosch cornering ABS, Ducati Traction control en Ducati wheelie control. De hypermoderne 950 is een motorfiets met een heel hoog fungehalte en is ontworpen om met veel plezier en controle te rijden. 

De Hypermotard 950 RVE wordt aangedreven door het tweecilinder 937 cc Testastretta 11° motorblok, die met zijn 114 pk bij 9.000 tpm en 9,8 kgm koppel, waarvan al meer dan 80% beschikbaar is bij 3.000 toeren per minuut.

Je droomDUCATI nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl





Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken. In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geëxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
© 2000 - 2025 Motoroccasion